کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • نقش بازی های ویدیویی در سنین مختلف در کاردرمانی کودکان
نقش بازی های ویدیویی در سنین مختلف در کاردرمانی کودکان

نقش بازی های ویدیویی در سنین مختلف در کاردرمانی کودکان

این واقعیت که کودکان مبتلا به اختلالات کم توجهی یا بیش فعالی بیشتر بازی می کنند نیز ممکن است دلایل اجتماعی داشته باشد. بازی برای بسیاری از کودکان فعالیت اجتماعی است و گیمرها اغلب با کدهای اجتماعی کمی متفاوت از دنیای واقعی عمل می کنند.

بسیاری از بازی ها احساس جامعه را به وجود می آورند و کودکانی که در غیر این صورت ممکن است با دوستان خود مشکل پیدا کنند می توانند دوستان آنلاین پیدا کنند. اگر کمی از نظر اجتماعی مبارزه کنید ، شناختن افراد ممکن است از دنیای واقعی آسانتر باشد زیرا در مورد دیگری قضاوت می شوید. در بازی با افراد با علایق مشابه ملاقات می کنید و همه تمرکز مشترک دارند.

بسیاری از بازی ها همچنین فرصت هایی را برای تمرین مهارت های مشارکتی فراهم می کنند. Fortnite و Counter-Strike نمونه های خوبی هستند ، افراد در تیم کار می کنند و به شرایط برنامه ریزی ، تصمیمات سریع و ارتباط خوب در شرایط بسیار استرس زا اعتماد دارند. مهارت های فعالیت گروهی یکی از جمله مواردی است که کاردرمانی کودکان بر روی پیشرفت و توسعه آن در کودکان تلاش میکند.

بازی های ویدیویی می توانند نوعی فرار از واقعیت را ارائه دهند. تحقیقات کاردرمانی کودکان نشان می دهد که بیش از 30 ساعت بازی ویدیویی در هفته زیادی است.

اما  استنسنگ به والدین اطمینان می دهد ، بسیاری از ورزشکاران برتر نیز زمان زیادی را روی بازی های ویدیویی می گذرانند. بدیهی است دلایل دیگری وجود دارد که چرا کودکان نباید کل روز را در مقابل صفحه نمایش بگذرانند. (در این مورد قبلا در یک خبر جداگانه درباره تاثیر بازی های ویدیویی روی بیش فعالی کودکان  و یا اوتیسم تحقیق شده است)  اما گاهی اوقات بچه ها کاملاً بی حس هستند و این به والدین اجازه می دهد تا از تلفن ، تبلت یا نیازهای زمان صفحه تلویزیون خود مراقبت کنند.

این گروه تحقیقاتی ، 791 کودک را که چندین سال از آنها پیروی کرده بودند ، به عنوان بخشی از مطالعه طولانی مدت کاردرمانی ایمن سازی Trondheim ، مورد بررسی قرار داد. آنها عادات بازی کودکان را در سن 6 ، 8 و 10 سالگی بررسی کردند. Stenseng می گوید :  بچه هایی که 6 ساله بودند بسیاری از بازی های ویدئویی را انجام دادند ، لزوماً بعداً این کار را انجام ندادند. این مسئله با بزرگتر شدن کودکان تغییر می کند.

کودکانی که در سن 8 سالگی بازی های ویدئویی زیادی انجام می دهند ، معمولاً مانند کودکان 10 ساله این عادت را ادامه می دهند. بچه هایی که در آن سن زیاد بازی می کنند ممکن است در این دوره در حال توسعه یک هویت گیمر باشند. این پیشرفت ممکن است دلایل اجتماعی نیز داشته باشد ، اما گروه تحقیقاتی هنوز به آن جنبه نگاه نکرده اند.



لینک منبع

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.