کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • اختلالات مربوط به خواب کودکان میتواند مرتبط با اوتیسم باشد
اختلالات مربوط به خواب کودکان میتواند مرتبط با اوتیسم باشد

اختلالات مربوط به خواب کودکان میتواند مرتبط با اوتیسم باشد

تشخیص اوتیسم در برادر و خواهر های کودکان دارای اوتیسم در کاردرمانی

یک مطالعه کوچک که توسط مؤسسه ملی سلامت تأمین شده است نشان می دهد که مشکلات خواب در کودکانی که خواهر و برادر با اختلال طیف اوتیسم دارند (ASD) ممکن است در مقایسه با کودکان در معرض خطر که مشکل در خواب ندارند ، احتمال تشخیص اوتیسم را بیشتر کند.

تحقیقات قبلی کاردرمانی اوتیسم نشان داده است كه كودكانی كه خواهر و برادر با اختلالات طیف اوتیسم دارند ، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری نیز هستند. این تحقیق در ژورنال آمریکایی روانپزشکی منتشر شده است.

در صورت تأیید سایر مطالعات کاردرمانی کودکان دارای اوتیسم ، این یافته ها به پزشكان می تواند ابزاری برای شناسایی زودهنگام مشکلات خواب و ارائه مداخلات کاردرمانی برای كاهش اثرات آنها بر سلامت و رشد كودكان مبتلا به اوتیسم باشد. این یافته ها همچنین ممکن است بینشی در مورد نقش احتمالی مشکلات خواب در پیشرفت اوتیسم داشته باشد.

محققان داده های حاصل از مطالعه طولانی مدت درباره کاردرمانی کودکان دارای اوتیسم که خواهر و برادر ندارند را تجزیه و تحلیل کردند. هنگامی که بچه ها 6 و 12 ماه سن داشتند ، از والدین خواسته شد که به یک پرسشنامه خلق و خوی نوزاد پاسخ دهند که می پرسد فرزندشان در هنگام خواب چه میزان مشکل دارد و بعد از بیدار شدن در طول شب دوباره خوابیده است.

در این بازه های زمانی ، کودکان اسکن MRI را نیز برای پیگیری پیشرفت مغزی خود انجام دادند. در 24 ماهگی ، کودکان از نظر اختلالات طیف اوتیسم ارزیابی شدند.

از 432 کودک شرکت کننده در این مطالعه ، 305 یک خواهر و برادر که قبلاً به اوتیسم مبتلا شده بودند. از این گروه ، 71 نفر نیز در 24 ماه مبتلا به اوتیسم بودند. در حالی که 234 کودک در این گروه معیارهای تشخیصی کاردرمانی کودکان اوتیسم را رعایت نکردند. از بین 127 کودک که خواهر و برادر با اوتیسم نداشتند ، هیچکدام از معیارهای تشخیصی اوتیسم را رعایت نکردند.

 

به طور متوسط ​​، كودكان پرخطر كه معیارهای ASD را رعایت كرده بودند ، در مقایسه با سایر گروه ها ، در 6 و 12 ماهگی بیشتر درمورد مشكلات خواب بودند. این کودکان همچنین در منطقه هیپوکامپ مغز از 6 تا 24 ماه رشد بیشتری در مقایسه با کودکان پرخطر و بدون مشکل خواب داشتند .

این یافته در کاردرمانی کودکان دارای اوتیسم قابل توجه است زیرا هیپوکامپ در ذخیره و بازیابی خاطرات نقش دارد و مطالعات قبلی در بزرگسالان بی خوابی را با حجم کمتری از هیپوکامپ مرتبط کرده است.





لینک منبع
 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.