کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • چگونه با کاردرمانی به کودک خود کمک کنیم تا دست نویس را بهبود ببخشد
چگونه با کاردرمانی به کودک خود کمک کنیم تا دست نویس را بهبود ببخشد

چگونه با کاردرمانی به کودک خود کمک کنیم تا دست نویس را بهبود ببخشد

بهبود مهارت های نوشتاری در کودکان یک روند است که به یک میزان برای همه کودکان اتفاق نمی افتد. اما اگر فرزند شما دست نوشته های کثیف یا متفاوتی دارد ، ممکن است تعجب کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا به فرزندتان کمک کند تا مهارت های نوشتاری خود را بهبود ببخشد.

در اینجا چند روش کاردرمانی کودکان وجود دارد که شما می توانید به کودک خود کمک کنید تا دست خط بهتر و نوشته های مناسب تری داشته باشد.

 

نکات کاردرمانی برای بهبود دست خط در خانه

آیا دست فرزند شما به راحتی خسته می شود ؟ و یا کودک شما مداد را به سختی کنترل میکند و یا به سختی حروف و اعداد را روی کاغذ مینویسد ؟ در این موارد آنچه را که فرزندتان مینویسد برای به نحو صحیح در جای دیگر بنویسید.

مشاهده فرزند شما می تواند به شما در درک چگونگی به شما کمک کند. همچنین به شما اطلاعاتی می دهد تا با دیگران به اشتراک بگذارید. با معلم فرزند خود صحبت کنید تا دریابید که آنچه در خانه می بینید در کلاس نیز اتفاق می افتد یا خیر. معلمان غالباً پیشنهاد هایی راجع به چگونگی کمک به فرزندتان در بهبود دست خط در خانه ارائه می دهند.

شما می توانید از راهکارهای خاص برای کمک به کودک خود و مهارت های نوشتاری بهره مند شوید. معلمان و متخصصان کاردرمانی کودکان غالباً از این راهبردها نیز استفاده می كنند. و ابزارهای ساده و کم هزینه مانند ورق های خوش خطی و دستگیره هایی برای مداد وجود دارد که می تواند نوشتن را آسان تر کند.

برگه های مناسب دست خط و نوشتن رایگان را که فرزندتان می تواند برای تمرین استفاده کند تهیه کنید. روشهای سرگرم کننده ای را برای آموزش دست نویس که بیشتر از یک حس دارند استفاده کنید. همچنین از هایلایت هایی استفاده کنید که کودک با پر کردن آنها بتواند تمرین کند.

 

نحوه کاردرمانی کودکان با تاثیر از برنامه های آموزشی برای تقویت مهارت نوشتن کودکان

وقتی بچه ها با دست گرفتن مداد و نحوه نوشتن مشکل دارند ، به این معنی نیست که آنها باهوش نیستند. اما نوشته های کثیف و نامفهوم می تواند متاثر از یادگیری باشد ، زیرا این امر می تواند بچه ها را از نمایش آنچه می دانند باز دارد.

از معلم کودک بخواهید که آیا چالش های نوشتاری ، یادگیری فرزندتان را مشکل می کند یا خیر. اگر اینگونه باشند ، می توانید برنامه ای برای کاردرمانی و همچنین کمک به فرزند خود در بهبود استفاده کنید.

چند کار وجود دارد که می توانید برای کودکانی که به دست خط نامفهوم دارند ونیاز به کمک دارند ، انجام دهید. به عنوان مثال ، می توانید به فرزند خود اجازه دهید كه از كاغذ مخصوص پارچه ای استفاده كند یا وقت بیشتری برای اتمام كارهای نوشتاری داشته باشد.

فناوری نیز می تواند کمک کند. و در بعضی موارد ، مراکز خدماتی به نام کاردرمانی کودکان ارائه می دهند که می تواند به بچه ها در ساخت مهارت های حرکتی خوب کمک کند. این توانایی انجام حرکات با استفاده از عضلات کوچک در دست و مچ دست اتفاق می افتد.






لینک منبع
 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.