کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • مشکلات مربوط به خواب نوزادان ممکن است نشان دهنده اوتیسم باشد
مشکلات مربوط به خواب نوزادان ممکن است نشان دهنده اوتیسم باشد

مشکلات مربوط به خواب نوزادان ممکن است نشان دهنده اوتیسم باشد

یک مطالعه جدید نشان می دهد ، کودکانی که مشکلات در خواب  و کیفیت خواب دارند ، مانند بسیاری از افراد مبتلا به اوتیسم ، ممکن است دچار تاخیر در رشد مغز شوند.

 

محققان می گویند ، مشکلات خواب در نوزادان زیر یک سال ممکن است بر رشد هیپوکامپ تأثیر بگذارد و همچنین ممکن است پیش از تشخیص اوتیسم باشد.

 

در بررسی 400 نوزاد 6 تا 12 ماهه ، محققان دریافتند که افراد مبتلا به اوتیسم احتمالاً در خوابیدن مشکل دارند. نویسندگان این مطالعه خاطرنشان كردند كه زمان خواب زمان اصلی رشد مغز است.

هیپوکامپ برای یادگیری و حافظه بسیار مهم است و تغییر در اندازه هیپوکامپ با خواب ضعیف در بزرگسالان و کودکان بزرگتر همراه است.


به گفته مدیر عامل مرکز اوتیسم دانشگاه واشنگتن ، آنت استیس ، حدود 80 درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم دچار مشکلات خواب هستند. ممکن است یک مؤلفه بیولوژیکی برای مشکلات خواب برخی از کودکان مبتلا به اوتیسم وجود داشته باشد. با این وجود باز هم تشخیص این اختلالات در نوزادان پیش از تشخیص اوتیسم نیاز به ارزیابی و مطالعه بیشتر در کودکان و نوزادان دارد .

 

اگر مشکلات خواب را در کودک خود مشاهده میکنید میتوانید برای مشاوره ، ارزیابی ، تشخیص و درمان از متخصصین کاردرمانی کودکان و کاردرمانی نوزادان استفائه کنید.

 

 

 


 

لینک منبع

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.