کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • نقش کاردرمانی در درمان کودکان مبتلا به دیسپراکسیا چیست؟
نقش کاردرمانی در درمان کودکان مبتلا به دیسپراکسیا چیست؟

نقش کاردرمانی در درمان کودکان مبتلا به دیسپراکسیا چیست؟


دیسپراکسی (dyspraxia) نوعی اختلال رشد عصبی است که بر رشد ، توانایی های یادگیری و رشد حرکتی در کودک تأثیر می گذارد.

بیشتر مراجعه کنندگان به مرکز کاردرمانی کودکان مبتلا به این اختلال در اوایل زندگی با این بیماری تشخیص داده می شوند و درمان مناسب را دریافت میکنند. دیسپراکسیا که به عنوان سندرم کودک دست و پا چلفتی نیز از آن نام برده میشود. علائم بیشتر در سنین نوجوانی و بزرگسالی خود را نشان میدهند.

 

با این وجود ، با تشخیص زودهنگام کاردرمانی و درمان مناسب ، مبتلایان به دیسپراکسی می توانند زندگی تقریباً عادی داشته و به پتانسیل کامل خود دست یابند.


برای درمان دیسپراکسیا به چه متخصصانی باید مراجعه کرد؟

 

تشخیص و درمان شامل رویکرد تیمی با متخصصان متعدد است :

 

هر کدام از این افراد همراه با پدر و مادر و معلمان میتوانند به کودک کمک کنند تا در انجام فعالیت های روزانه که برای کودک مشکل ساز است موفق عمل کنند. به طور مثال فعالیت هایی که کودکان در آنها دچار مشکل هستند میتواند : خواندن به سختی و مهارت نوشتن ، انطباق با اجتماع و گوشه گیری کودک در جمع همسالان خود و یا تغییرات رفتاری و ... باشد.

 

چندین روش خاص درمانی مختلف از جمله موارد زیر وجود دارد.

 

درمان در مرکز کار درمانی کودکان

یک متخصص کاردرمانی به شناسایی میزان مشکلات کمک می کند. به عنوان مثال ، برخی از کودکان ممکن است مشکلات گفتاری بیشتری نسبت به مشکلات ناخالص حرکتی مانند راه رفتن یا دویدن داشته باشند.

یا کودکان دیگر ممکن است در لباس پوشیدن ، غذا خوردن مستقل ، نوشتن و غیره مشکلات بیشتری داشته باشند. لازم است که هر یک از این کودکان به دلیل کمبودهای فردی مشخص شده و مطابق با آنها درمان شوند. یک متخصص کاردرمانی کودکان به یافتن راه حلی برای مشکلات خاص کمک می کند. این می تواند باعث بهبود عملکرد روزانه کودک و خانواده ها شود.

 


کاردرمانگر ها برای نتیجه بهتر ، هماهنگی و تعادل حرکات ، تمرینات ، ماساژ و سایر تکنیک های کاردرمانی را ارائه می دهند. این روشها میتواند به صورت تدریجی در بهبود مهارت های حرکتی در کودک آسیب دیده کمک کند.

 

 

 

 

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.