کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • ارتباط بیش از یکصد ژن با اوتیسم در یافته های کاردرمانی کودکان
ارتباط بیش از یکصد ژن با اوتیسم در یافته های کاردرمانی کودکان

ارتباط بیش از یکصد ژن با اوتیسم در یافته های کاردرمانی کودکان

1. جدید ترین یافته ها خبر از ارتباط بیش از 100 ژن با اوتیسم در کاردرمانی این کودکان می دهد

 

 

 

 


جدید ترین یافته ها خبر از ارتباط بیش از 100 ژن با اوتیسم در کاردرمانی این کودکان می دهد

 
طبق بزرگترین مطالعه ژنتیکی به نظر می رسد بیش از 100 ژن تا به امروز در اختلالات طیف اوتیسم (ASD) درگیر هستند. این مطالعه در بیش از 50 مرکز در سراسر جهان، 102 ژن مرتبط با اوتیسم را شناسایی کرد که چند ده مورد از آن قبلاً شناخته نشده بودند. محققان می گویند، برخی از ژن ها نیز با ناتوانی ذهنی و تأخیر در رشد همراه هستند که تشخیص این اختلالات همراه اوتیسم می تواند برای والدین دشوار باشد. بنابراین اغلب این والدین به کاردرمانی کودکان برای ارزیابی و تشخیص اختلالات همراه با اوتیسم مراجعه می کنند. اما از دیگر اختلالات همراه با اوتیسم می توان به مشکلات اجتماعی اشاره کرد که می تواند علائم اوتیسم باشد.
دانستن ژن های دخیل در ASD به محققان و متخصصان کاردرمانی کمک می کند تا دلایل را بهتر درک کنند و احتمالاً درمان های جدیدی را برای کاردرمانی کودکان با اختلالات شدید ایجاد کنند. مدیر مرکز تحقیقات و درمان اوتیسم Seaver در این باره می گوید: «اوتیسم در یک طیف وجود دارد. اما برای کودکانی که به شدت تحت تأثیر قرار گرفته اند، می توان روش های کاردرمانی را داد، درمان هایی که بر اساس خصوصیات آنها مانند ژن هایی که حمل می کنند، مناسب این افراد است. ASD نوعی اختلال مغزی است که بر مهارتهای اجتماعی، ارتباط و کنترل رفتار تأثیر می گذارد. بر اساس اعلام مراکز آمریكا برای كنترل و پیشگیری از بیماریها، در آمریكا از هر 59 کودک یك کودک مبتلا به اوتیسم وجود دارد.
این اختلال پیچیده است و از نظر فردی متفاوت است. برخی از کودکان با معاشرت و برقراری ارتباط، مشکلات خفیف تری دارند، در حالی که برخی دیگر به شدت تحت تأثیر قرار می گیرند. صحبت کردن کم، پیچیده شدن در رفتارهای تکراری، وسواسی بودن و... می تواند از جمله علائم اوتیسم و نیازمند تشخیص و ارزیابی دقیق تر توسط یک متخصص کاردرمانی و روانشناسان کودک باشد. برخی از کودکان مبتلا به اوتیسم، ناتوانی ذهنی دارند، در حالی که برخی دیگر ضریب هوشی متوسط ​​یا بالاتر دارند. خدمات کاردرمانی کودکان کم توان ذهنی توسط مختص کودکان اوتیسم در کلینیک کاردرمانی آریان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده نمایید.
 
 
 
 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.