کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • تکنیک های کاردرمانی برای کاهش علائم اوتیسم در کودکان
تکنیک های کاردرمانی برای کاهش علائم اوتیسم در کودکان

تکنیک های کاردرمانی برای کاهش علائم اوتیسم در کودکان

1. از کشف داروی جدید تا روش های کاردرمانی برای کاهش علائم اوتیسم در کودکان

2. استقبال والدین کودکان اوتیسم از روش های کاردرمانی

 

 


از کشف داروی جدید تا روش های کاردرمانی برای کاهش علائم اوتیسم در کودکان

 
تحقیقات جدید نشان می دهد، یک داروی تجویزی که مدت هاست برای درمان مایعات در بدن مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است وظیفه مضاعف را به عنوان وسیله ای برای کاهش علائم اوتیسم در کودکان خردسال انجام دهد. اگر در آزمایشات بعدی تکرار شود و نتیجه مطلوبی توسط کاردرمانی این کودکان بدست آید، ممکن است درمان دارویی یک پیشرفت اساسی کرده باشد، زیرا درمان های فعلی برای اوتیسم در کودکان پیش دبستانی، عمدتاً رفتاری و با استفاده از روش های کاردرمانی کودکان است. کاردرمانی مانند استفاده از بازی و فعالیت با والدین برای بهبود مهارت های زبان، اجتماعی و تفکر کودک.
در حال حاضر از داروی بومتانید برای کاهش تورم مرتبط با مایعات استفاده می شود که همراه با نارسایی قلبی یا بیماری کلیوی است. اما بومتانید ممکن است با تحت تأثیر قرار دادن دو «پیام رسان» شیمیایی که به سلولهای عصبی مغز کمک می کنند، علائم اوتیسم را بهبود بخشد. به نظر می رسد این مکانیسم به سهولت به کاردرمانی کودکان در علائم اوتیسم کمک می کند. این مطالعه مهم و مهیج است، زیرا به این معنی است که دارویی وجود دارد که می تواند یادگیری اجتماعی را بهبود بخشد و علائم اوتیسم را کاهش دهد در حالی که مغز این کودکان هنوز در حال پیشرفت است. به گفته محققان، مطالعات قبلی در موش صحرایی و آزمایشات كوچك در مورد كودكان نشان داده است كه ممكن است بومتانید به كاهش علائم اوتیسم كمك كند. مطالعه جدید که نسبتاً كوچك بود و فقط 83 كودك مبتلا به اوتیسم، بین 3 تا 6 سال در آن شرکت کرده بودند. در این تحقیق به یک گروه 42 نفر 5 میلی گرم از بومتانید را دو بار در روز به مدت سه ماه دادند، در حالی که یک گروه از 41 کودک هیچ درمانی را دریافت نکرد.
 
 
 
 

استقبال والدین کودکان اوتیسم از روش های کاردرمانی

 
اما همچنان روش های کاردرمانی کودکان مورد استقبال والدین است چرا که برخی از والدین همچنان از عوارض دارو ها و تأثیراتی که در آینده می تواند برای کودکان داشته باشند، واهمه دارند به همین دلیل است که از روش های کاردرمانی کودکان با استفاده از روش های درمانی متنوع مانند رفتاردرمانی، بازی درمانی، کاردرمانی ذهنی کودکان اوتیسم و کاردرمانی برای مهارت های زندگی روزمره و کاهش تنش های والدین استقبال می کنند. متخصصین کاردرمانی با تکنیک های ویژه از جدیدترین درمان اوتیسم در کودکان استفاده می کنند، و همچنین از ادغام درمان و بازی برای سرگرمی کودکان نیز بهره می گیرند. درمان های ارائه شده برای کودکان اوتیسم علاوه بر موثر بودن در کوتاه مدت می تواند مهارت های مختلف کودک از جمله مهارت های ذهنی در آینده را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
 
 
 
 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.