کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • سلامت روان کودک با افزایش کیفیت خواب در کاردرمانی کودکان
سلامت روان کودک با افزایش کیفیت خواب در کاردرمانی کودکان

سلامت روان کودک با افزایش کیفیت خواب در کاردرمانی کودکان

1. توصیه کاردرمانی درباره مدت زمان خواب کودکان

 
 

خواب فرایندی بسیار مهم برای همه افراد به خصوص کودکان است که در کاردرمانی به آن بسیار اهمیت داده می شود. منشاء تعداد بیشماری از مشکلاتی که در مراجعات به کلینیک کاردرمانی کودکان، خانواده ها را درگیر می کند، میزان و کیفیت خواب کودکان است. محققان دانشگاه وارویک دریافتند که افسردگی، اضطراب، رفتارهای تکانشی و عملکرد ضعیف شناختی در کودکان تحت تأثیر میزان خواب آنها است. حالت خواب، فرآیندهای فعال است که از سازماندهی مجدد مدارهای مغزی پشتیبانی می کند. این مسئله، خواب را برای کودکانی که مغز آنها به سرعت در حال رشد و سازماندهی هستند، بسیار مهم می کند. موضوع مهم دیگر که در کاردرمانی به آن پرداخته می شود، بهبود کیفیت خواب و روش هایی است که می تواند بر روی کیفیت خواب کودکان تأثیر بگذارد.
 
 
 
 
 

توصیه کاردرمانی درباره مدت زمان خواب کودکان

 
مقاله ای در ژورنال Molecular Psychiatry منتشر شده است که مدت زمان خواب، ساختار مغز و مشکلات روانشناختی و شناختی در 11000 کودک 9 تا 11 ساله از مجموعه داده های رشد شناختی مغز بزرگسالان رابطه بین مدت خواب و ساختار مغز مورد بررسی قرار گرفتند. محققان این مقاله پروفسور جیانفنگ فنگ، پروفسور ادموند رولز و همکارانش از دانشگاه وارویک دانشکده علوم کامپیوتر و دانشگاه فودان بودند. در این مقاله نتایج به این صورت بود که مواردی مثل افسردگی، اضطراب، رفتارهای تکانشی و عملکرد ضعیف شناختی در کودکان با مدت زمان خواب کافی، کمتر همراه بود. علاوه بر این، مشکلات افسردگی با مدت زمان خواب کوتاه یک سال بعد همراه بود. میزان خواب توصیه شده توسط متخصص کاردرمانی برای کودکان 6 تا 12 سال بین 9-12 ساعت است. با این حال ، اختلالات خواب در بین کودکان و نوجوانان در سراسر جهان به دلیل افزایش تقاضا در وقتشان از مدرسه ، افزایش زمان استفاده از تبلت ها و تلویزیون ها ، و ورزش و فعالیتهای اجتماعی افزایش داشته است.
 
 
 
طبق مطالعات قبلی کاردرمانی نشان داده است که حدود 60٪ از نوجوانان در ایالات متحده آمریکا کمتر از هشت ساعت خواب در شب های دوران مدرسه را تجربه می کنند. یافته های متخصصین کاردرمانی کودکان و پژوهشگران نشان می دهد که نمره کل مشکلات رفتاری برای کودکانی که کمتر از 7 ساعت خواب دارند به طور متوسط ​​53٪ بیشتر و نمره کل شناختی 7.8٪ به طور متوسط ​​پایین تر از کودکان با 11 تا 9 ساعت خواب است و این اهمیت خواب را برجسته می کند. خواب کافی در شناخت و سلامت روان کودکان موثر است. کاردرمانی در بخش های مختلفی فعالیت می کنند از جمله آن کاردرمانی ذهنی، کاردرمانی اوتیسم، کاردرمانی جسمی، کاردرمانی حسی، بازی درمانی، ماساژ درمانی، کاردرمانی نوزادان، توانبخشی عصبی کودکان، کاردرمانی کودکان (CP)، فلج مغزی و... است. اما ویژگی که شاید از آن بی اطلاع یا کم اطلاع باشید نقش کاردرمانی در زندگی روزمره کودکان است.
 
 
متن کامل را در لینک خبر بخوانید
 
 
 
مطالب زیر می تواند برای شما مفید باشد:
بررسی اثر جابجایی خانه در کودکان اوتیسم و نقش کاردرمانی اوتیسم در کاهش استرس و اضطراب
کاردرمانی چیست و چرا باید به یک کاردرمانگر مراجعه کنیم؟
بهترین زمان برای خوابیدن کودک را در مقاله کاردرمانی کودکان برای تنظیم ساعت خواب بخوانید.

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.