کلینیک کاردرمانی آریان

اختلالات یادگیری

  • صفحه اصلی
  • اختلالات مرتبط با ناتوانی یادگیری در کاردرمانی کودکان
اختلالات مرتبط با ناتوانی یادگیری در کاردرمانی کودکان

اختلالات مرتبط با ناتوانی یادگیری در کاردرمانی کودکان

۱. آشنایی با اختلال های مربوط به ناتوانی های یادگیری در کاردرمانی کودکان

۲. ارتباط بیش فعالی و ناتوانی یادگیری در کاردرمانی ذهنی کودکان بیش فعال یا کم توجه

 
 
 
 
 

آشنایی با اختلال های مربوط به ناتوانی های یادگیری در کاردرمانی کودکان

 
ناتوانی های یادگیری چیست؟ در رشته کاردرمانی از آنها به عنوان چالش های مادام العمری است که افراد با خواندن، نوشتن و قدرت حل مسئله در افراد وجود دارد. بین 5 تا 15 درصد مردم این ناتوانایی ها را دارند. برخی از افراد تنها در یکی از این ناتوانایی ها مشکل دارند، اما معمولاْ در مراجعات کلینیک کاردرمانی کودکان در بیش از یک مورد دچار مشکل هستندناتوانی های یادگیری می تواند ناشی از اختلافات بیولوژیکی باشد. بنا به تحقیقات نشان داده شده است که ساختار و عملکرد مغز در کودکانی که این اختلالات و مشکلات را دارند متفاوت است. عامل دیگری که می تواند نقش داشته باشد، عامل وراثت است. بنابراین ناتوانی های یادگیری می تواند منشأ خانوادگی و موروثی داشته باشد. بنابراین تشخیص علت این مشکلات پس از ارزیابی های دقیق متخصص کاردرمانی قابل استناد خواهد بود.
 
با وجود تحقیقات و تلاش های کاردرمانی برای آگاه سازی، هنوز یک باور رایج این است که این مشکلات واقعی نیستند، و مردم فقط تنبل هستند. ناتوانی یادگیری و کاردرمانی کودکان دچار اختلالات یادگیری در مورد تنبلی نیست. همچنین این مشکلات با هوش افراد ارتباط ندارند. کودکانی که دارای این مشکلات هستند در مناطق خاص از نقاط، ضعف دارند. ممکن است ناتوانی های یادگیری را به نام اختلالات یادگیری یا ناتوانی های یادگیری خاص بشنوید. شما همچنین ممکن است اصطلاحات کاردرمانی و کاردرمانی ذهنی را بشنوید که به نوع خاصی از ناتوانی یادگیری، مانند نارساخوانی و یا اختلال ریاضی و ... اشاره دارد. در کاردرمانی به عنوان یک حرفه ی پزشکی و علوم توانبخشی به کودکان در تمامی سنین از نوزادی تا نوجوانی در راستای کسب استقلال فردی و توانمندی برای به حداکثر رساندن قدرت و توانایی افراد در زمینه های مختلفی مانند کاردرمانی ذهنی، توانبخشی عصبی و کاردرمانی برای ارتقای مهارت های ذهنی و قدرت حل مسئله در کودکان و ... فعالیت می کند.
 
 
 
علائم ناتوانی در یادگیری کودکان را بشناسید تا در صورت لزوم بتوانید از کاردرمانی ذهنی برای کودک خود استفاده کنید.
 
 
در اینجا ما فقط به علائم رایج این اختلال می پردازیم چرا که علائم بستگی به این دارد که ناتوانی یادگیری یا محدوده مشکل در کودکان چیست. در این مورد یک کاردرمانگر کودک (متخصص کاردرمانی کودکان) می تواند شما را در تشخیص دقیقتر کمک کند. به طور معمول، این افراد از کودکی شروع به بروز علائم می کنند. اما علائم در سنین مختلف و در افراد مختلف متفاوت است. و همه افراد همان سطح دشواری را ندارند. همچنین ممکن است علائمی را مشاهده کنید که به طور مستقیم با مهارت ها ارتباط ندارند. به طور مثال افراد دارای ناتوانی در یادگیری به احتمال زیاد دچار اضطراب یا عزت نفس پایین می شوند. کودکان ممکن است سعی کنند با بازی کردن در مدرسه یا خانه، چالش های خود را برطرف کنند.
 
 
 
 
 
 

ارتباط بیش فعالی و ناتوانی یادگیری در کاردرمانی ذهنی کودکان بیش فعال یا کم توجه

 
شرایط دیگری وجود دارد که می تواند بر نحوه یادگیری و عملکرد کودکان در مدرسه یا بزرگسالان در محل کار تأثیر بگذارد. اختلال بیش فعالی یا کم توجهی که در کاردرمانی برای کودکان بیش فعال به آن پرداخته می شود شایع است. اما افراد دیگری نیز وجود دارند که شامل اختلال در مهارت های ارتباطی یا حرکتی هستند. این شرایط نیز اغلب با ناتوانی در یادگیری اتفاق می افتد.
 
 
متن کامل را در لینک خبر مطالعه نمایید.
 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.