کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کنگره گفتاردرمانی ایران

  • صفحه اصلی
  • لکنت زبان ممکن است ناشی از " توقف سیگنال " در مغز باشد
لکنت زبان ممکن است ناشی از

لکنت زبان ممکن است ناشی از " توقف سیگنال " در مغز باشد

لکنت یکی از رایجترین مشکلات گفتاری است که حدود یک درصد بزرگسالان و ۵ درصد از کودکان به آن مبتلا میباشند. با این حال ، اطلاعات زیادی در مورد این که چرا این اتفاق در وهله اول رخ می‌دهد ، دردسترس نیست اما تحقیقات جدید ،چند  فعالیت مغزی را کشف کرده‌است که می‌تواند مسئول این اختلال گفتاری باشد .

دانشمندان موسسه ماکس پلانک برای علوم شناختی و علوم اعصاب در لایپزیگ و مرکز پزشکی دانشگاه گوتینگن در حال انجام اسکن ام‌آرآی روی افرادی هستند که دچار لکنت می‌شوند و فعالیت نیم‌کره راست مغز را که به نظر می‌رسد با اختلالات گفتاری مرتبط باشد ، تحریک کرده‌اند .

این ناحیه که به نام قشر زیرین شیار معروف شناخته می‌شود ، تا حدودی مسئول توقف در عمل است . برای مثال ، زمانی که حرف می‌زنید و جمله خود را به پایان می‌رسانید ، این ناحیه از مغز است که مسئول توقف در سخنرانی شما خواهد بود . در لکنت ، این منطقه فعال است و به محض اینکه مبتلایان شروع به صحبت می‌کنند ، مغزعلایم توقف را ارسال می‌کند .

این امر به نوبه خود بر دیگر قسمت‌های مغز تاثیر می‌گذارد . لوب چپ پیشانی ، مسئول برنامه‌ریزی این است که فرد چگونه صحبت می‌کند و  با حرکات  انجام‌شده در هنگام صحبت سر و کار دارد.  در موسسه ماکس پلانک ، نویسنده این مطالعه توضیح داد : " اگر این منطقه در افرادی که دچار لکنت می‌شوند فعال باشد نواحی مغزی که مسئول حرکات گفتار هستند تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند.

 

 

لینک منبع

 

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.