کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • اثربخشی کاردرمانی در بهبود دردهای مزمن
اثربخشی کاردرمانی در بهبود دردهای مزمن

اثربخشی کاردرمانی در بهبود دردهای مزمن

کاردرمانی باعث بهبود زندگی افراد در دردهای مزمن می‌شود. مطالعه جدید نشان می‌دهد که کاردرمانی به افزایش کارکرد روزمره و بهبود بیماران با کمر درد کمک می‌کند .مطالعه جدید در زمینه پزشکی و کاردرمانی , نشان می‌دهد که رویکرد کاردرمانی مبتنی بر سبک زندگی به طور قابل‌توجهی تجربیات افراد مبتلا به درد مزمن را بهبود می‌بخشد .او گفت : " اثبات اثربخشی کاردرمانی در مدیریت درد مزمن واقعا ً ارزشمند است . "

پرفسورسیمون و پروفسور ریچارد کالینز , اطلاعاتی را  از افرادی که یک دوره ازطراحی مجدد سبک زندگی را در دانشکده کاردرمانی دانشگاه usc به پایان رساندند جمع آوری کردند. طراحی مجدد سبک زندگی یک فرآیند درمان فردی است که طی آن کاردرمانگر و بیمار بر روی موضوعات هفتگی مانند فعالیت جسمانی , مکانیک بدن و برنامه‌ریزی برای کاهش درد تمرکز می‌کنند, کاردرمانگر بصورت هفتگی بیمار را با حل یک مشکل مشخص , کسب انگیزه , شناسایی راه‌حل‌های احتمالی و ایجاد عادات سالم و عادات روزانه هدایت می‌کند .

کاردرمانی و بهبود زندگی افراد در دردهای مزمن

 

این مطالعه که در آخرین شماره مجله آمریکایی کاردرمانی منتشر شد , نشان داد که درمان مجدد سبک زندگی به طور قابل‌توجهی کیفیت زندگی , اعتماد و توانایی‌های عملکردی بیماران را بهبود می‌بخشد . شایع‌ترین تشخیص‌ها در این مطالعه شامل دردهای کمری ستون فقرات , سندرم درد منطقه‌ای پیچیده و دردهای عضلانی است . سیمون گفت : "بررسی نتایج بهبودی در روند درمان این بیماریها بلند مدت هستند و مدیریت آن‌ها مشکل است و نمی‌تواند به سرعت آنها را ثابت کرد . "

اعتقاد بر این است که این مطالعه اولین مورد از نوع خود برای نشان دادن مستقیم اثرات مثبت یک رویکرد درمانی مبتنی بر سبک زندگی است که منحصرا ً توسط کاردرمانگر ارائه می‌شود . با وجود اینکه ادبیات کاردرمانی از اوایل دهه ۱۹۹۰ درباره مسایل مربوط به درد مزمن بحث و تبادل نظر کرده‌است , مروری بر شواهد اندکی برای عملکرد کاردرمانی در دردهای مزمن با اتکا بر پژوهش های توسعه ‌یافته ارائه شده ‌است که اثربخشی کاردرمانی را اثبات میکند.

پروفسور سیمون این مطالعه را به عنوان یک کمک مهم در گسترش شواهد و حمایت از کاردرمانگران  در زمینه های مختلف مراقبت‌های بهداشتی می‌بیند .این مطالعه بر ارزش درمان‌های مبتنی بر سبک زندگی به عنوان بخشی از یک برنامه مراقبتی چندوجهی برای مدیریت موفق در‌ای مزمن تاکید دارد سیمون گفت : ما نشان دادیم که کاردرمانی می‌تواند با کمک به بهبود عملکرد روزمره ، کیفیت زندگی بیمار را تسهیل کند .

 

لینک منبع

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.