کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار بیش فعالی

  • صفحه اصلی
  • خواب خوب برای کودکان و نوجوانان با اختلال کم توجهی/بیش فعالی
خواب خوب برای کودکان و نوجوانان با اختلال کم توجهی/بیش فعالی

خواب خوب برای کودکان و نوجوانان با اختلال کم توجهی/بیش فعالی

محققان می‌گویند که نوجوانانی که اختلال کمبود توجه/بیش‌فعالی  دارند با بیخوابی می‌توانند مهارت‌های تفکر خود را مختل کنند .مطالعه جدید شامل داوطلبان نوجوان مبتلا به adhd بود که یک هفته مورد بررسی قرار گرفتند . در طی این تحقیق آنها یک هفته‌ هر شب اجازه داشتند بخوابند .بعد ازآن از ساعات خواب کاسته شد , محققان  نوجوانان را برای حافظه کاری , برنامه‌ریزی و سازماندهی , کنترل هیجانی , آغاز و بازداری ارزیابی کردند .

یافته‌های مطالعه نشان داد که عملکرد همه  نواحی مغز پس از یک هفته محدودیت خواب نسبت به هفته قبل کاهش معناداری نشان دادند .یک دستیار تحقیقاتی در مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی , قرار بود یافته‌های  خود را در جلسه سالانه انجمن فیزیولوژیکی آمریکا در اورلاندو ارائه دهد .

 

cure by drug and behavior therapy

 

محققان در یک جلسه خبری گفتند : " افزایش خواب ممکن است تاثیر مثبتی بر عملکرد تحصیلی , اجتماعی و عاطفی نوجوانان مبتلا به adhd داشته باشد .

این یافته‌ها اولین مورد از نوع خود در جوانان اختلال کمبود توجه/بیش‌فعالی می‌باشند .اختلال کمبود توجه/بیش‌فعالی یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی در بین کودکان و نوجوانان است و اغلب باعث ایجاد مشکلاتی در تمرکز , توجه و مدیریت زمان می‌شود .مشکلات کارکرد اجرایی در کودکان و نوجوانان ممکن است در عملکرد تحصیلی , مهارت‌های اجتماعی و رشد عاطفی آنها اختلال ایجاد کند .تحقیقات قبلی نیز نشان داده‌است که کمبود خواب منجر به عملکرد اجرایی ضعیفتر در نوجوانان مبتلا به اختلال کمبود توجه/بیش‌فعالیمی‌شود .

 

 

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.