کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار بیش فعالی

  • صفحه اصلی
  • آیا رژیم غذایی بر اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی تاثیر می‌گذارد ؟
آیا رژیم غذایی  بر اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی تاثیر می‌گذارد ؟

آیا رژیم غذایی بر اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی تاثیر می‌گذارد ؟

 والدین کودکانی که دچار اختلال کم‌توجهی /بیش‌فعالی ( ADHD ) هستند ،ممکن است رژیم غذایی کودکان خود را با این امید که ممکن است علائم اختلال را کاهش دهد , تغییر دهند .اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی ارزش این تلاش را ندارد .محققان دریافتند که در حالی که کودکان مبتلا به ADHD به احتمال زیاد دارای رژیم غذایی ناسالم هستند ، رژیم غذایی ضعیف آن‌ها ریشه درعلایم اختلال کم‌توجهی/بیش‌فعالی دارند .  برخلاف آنچه که انتظار می‌رود ، ما مشاهده کردیم که رژیم  ، میزان علایم اختلال کم‌توجهی /بیش‌فعالی را در کودکان پیش‌بینی نمی‌کند ، چه تشخیص داده شود چه نباشد . بنابراین ، براساس مطالعات ما ، تغییر رژیم غذایی نمیتواند علایم اختلال کم‌توجهی/بیش‌فعالی را کاهش دهد . استادیار بخش اپیدمیولوژی در مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس در روتردام هلند میگوید:

رژیم مدت هاست که مظنون به ایفای نقش در ADHD است . براساس اطلاعات پس‌زمینه در این مطالعه ، مردم سعی کرده‌اند از مواد مغذی خاص یا افزودن مکمل‌ها برای بهبود علایم استفاده کنند. اما محققان می‌خواستند بدانند که آیا کیفیت رژیم غذایی ممکن است در علائم این اختلال تغییری ایجاد کند یا خیرآن‌ها حدود ۷۰۰۰ کودک را با ADHD از روتردام در سنین ۶ ، ۸ و ۱۰ مورد مطالعه قرار دادند . محققان دریافتند که هر کدام نمره کیفی رژیم غذایی را براساس غذاهایی که در زمان ۸ سالگی می‌خوردند ، گزارش کردند .

 

تاثیر اختلال کم توجهی بیش‌فعالی

 

Voortman گفت که کودکان مبتلا به  اختلال کم توجهی/بیش فعالیبالاتر از مقدار توصیه‌شده از نوشیدنی‌های شیرین و گوشت‌های آماده استفاده میکنند . او گفت که رژیم غذایی آن‌ها از سبزیجات و آجیل‌ها غنی نشده است. محققان دقیقا ً می‌دانند که چرا این اختلاف‌های موجود در رژیم غذایی رخ داده‌است . " این ممکن است به دلیل خوردن آنی غذاهای لذیذ و یا نداشتن صبر برای خوردن سبزیجات و غذاهای سرشار از کالری  باشد ."

او اشاره کرد که همچنین ممکن است والدین سعی کنند برای آرام کردن آنها  ،به جای انتخاب‌ غذاهای سالم‌تر ، خوراکی هایی فوری و ناسالم  را ترجیح دهند  .

دکتر اندرو Adesman ، رئیس مرکز پزشکی اطفال و رفتاری در مرکز پزشکی کوهن Children's در هاید پارک ، N.Y. ، این مطالعه را مورد بررسی قرار داد . او دریافت که علائم اختلال کم‌توجهی/بیش‌فعالی ، منجر به رژیم غذایی ناسالم می‌گردد .

Adesman که هیچ نقشی در این تحقیق نداشت گفت : " ممکن است که علائم اختلال کم‌توجهی /بیش‌فعالی مسئول تفاوت‌های غذایی باشند و این سوال هنوز باز است . وی اشاره کرد که اگر اطلاعات غذایی در زمانی که کودکان ۶ ساله بودند جمع‌آوری شده‌بود و نه زمانی که آن‌ها ۸ ساله بودند ، این مطالعه قوی‌تر بود . Voortman و Adesman هر دو گفتند تحقیقات بیشتری برای درک کامل این رابطه مورد نیاز است .در این میان ، به این دلیل که کودکان مبتلا به ADHD به احتمال زیاد دارای رژیم غذایی ناسالم هستند کارشناسان تغذیه، سعی میکنند با نظارت بر رژیم غذایی کودکان انتخاب های بهتری برای این کودکان فراهم کنند .

 

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.