کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

کاردرمانی کودکان معلول در مدرسه

کاردرمانی کودکان معلول در مدرسه

یک سال تحصیلی جدید می‌تواند برای هر پدر و مادری ترسناک باشد و سوالات زیادی را برمی‌انگیزد که آیا فرزند من در تحصیلات خود پیشترفت میکند؟ آیا با کسی دوست می‌شود؟

این نگرانی ها زمانی بیشتر میشود که والدین کودکان معلول داشته باشند و معلمان برای حمایت از کودکان دارای معلولیت در کلاس‌های درس آمادگی نداشته باشند . سازمان‌های آموزشی در صدد افزایش منابع لازم و تعیین اهداف آموزشی برای کمک به کودکان معلول هستند. فقدان دانش تخصصی در مورد تاثیر معلولیت بر روی رشد کودک اغلب دلیل نگرانی والدین است . والدین باید آگاه باشند که ممکن است یک معلم در پذیرش کودک با معلولیت و با مقایسه پیشرفت تحصیلی آنها با سایر بچه‌ها در کلاس تاثیر منفی بگذارد .

اصولا والدین اولین کاری که انجام میدهند این است که بفهمند که مدرسه مورد نظرشان می‌تواند نیازهای خاص کودکشان را برآورده کند .تمامی مدارس یک وظیفه قانونی و اخلاقی برای ارائه آموزش به دانش آموزان با معلولیت دارند . مدارس باید بدانند که تنها یک روش خاص و منحصر به فرد برای آموزش کودکان دارای معلولیت وجود ندارد و تدریس موفقیت‌آمیز برای کودکان دارای معلولیت ،نیازمند داشتن تخصص در این زمینه است . کاردرمانی میتواند گزینه مناسبی برای پیشترفت تحصیلی این کودکان باشد.

پیچیدگی رابطه والدین – معلمین در این زمینه , احتمال سردرگمی , سوتفاهم یا فروپاشی ارتباط را افزایش می‌دهد و می‌تواند بر موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان در مدرسه تاثیر منفی بگذارد . کاردرمانی میتواند این سردرگمی ها را از بین برد.کاردرمانی میتواند با ارائه خدمات ویژه و با همکاری والدین و مربیان در روند آموزشی کودکان معلول ، موفقیت چشمگیری داشته باشد.

بطورکلی میتوان گفت که یکی از اهداف کاردرمانی ، کمک به افراد معلول در همه ی زمینه هاست و کاردرمانگران میکوشند تا با استفاده از تجارب خود و با همکاری والدین و مربیان خدمات ویژه ای را برای بهبود و پیشترفت این کودکان ارائه دهند. والدین میتوانند کودکان خود را در مدارس عادی ثبت نام کنند و با کمک کاردرمانگران دیگر نگران تاثیرات منفی و عدم پیشترفت تحصیلی کودک خود نباشند.

مطالعات بسیاری درکشور استرالیا در این زمینه صورت گرفته که همگی نشان میدهند کاردرمانی تاثیر بسزایی در حل مشکلات کودکان معلول در مدرسه دارد.

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.