کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • نکاتی برای مدیریت کودکان اوتیسم در خانه در زمان ویروس کرونا
نکاتی برای مدیریت کودکان اوتیسم در خانه در زمان ویروس کرونا

نکاتی برای مدیریت کودکان اوتیسم در خانه در زمان ویروس کرونا

موارد زیر نکات کاردرمانی کودکان است که به شما کمک می کند فرزندان خود که مبتلا به اوتیسم هستند ، در زمان همه گیری کرونا ویروس یا COVID-19 و طرح فاصله گذاری اجتماعی و انزوا کودکان را در خانواده خود مدیریت کنید:

 

1 - قوانین خانگی ایجاد کنید. شما و فرزندتان می توانید این قوانین را با هم تنظیم کنید. شما می توانید از همان یا همان قوانینی استفاده کنید که کلاس یا مدرسه کودک شما استفاده می کند ( اگر برای انتخاب این قوانین دچار مشکل هستید و یا نیاز به مشاوره دارید میتوانید از مرکز کاردرمانی کودکان اوتیسم مشاوره بگیرید ). شما و فرزندتان می توانید این قوانین را ترسیم یا بنویسید و آنها را در جایی در خانه خود قرار دهید.

2 - یک برنامه روزانه یا روال معمول برای کودک خود تنظیم کنید. سعی کنید دوره های طولانی و بدون ساختار را در فعالیتهای ساختار یافته تر قرار دهید. به عنوان مثال ، اوقات فراغت را می توان به زمان های مختلف تقسیم کرد: کتاب ها و معماها ، هنرها و صنایع دستی ، فعالیتهای برجسته جدول و غیره.
سعی کنید بعضی اوقات خارج از منزل و ورزش را در برنامه فرزندتان مثل اجازه بهره مندی از آب و هوا و اجازه های ایمنی قرار دهید. به یاد داشته باشید که وعده های غذایی را به برنامه اضافه کنید. غالباً  کودکان هنگام مدرسه بودن بیشتر در طول روز به دنبال غذا می گردند. اندازه های آن را معقول نگه دارید و سعی کنید به آنها اجازه ندهید که خارج از وعده های غذایی و زمان میان وعده میل کنند. ما می خواهیم منابع غذایی شما دوام داشته باشد!

  • این برنامه را با کودک خود بنویسید ، یا یک برنامه تصویری تهیه کنید (از طریق رایانه خود یا ترسیم آن). برنامه را اغلب با آنها مرور کنید. نمونه های زیادی از برنامه ها بصورت آنلاین وجود دارد که می توانید برای کمک به آنها استفاده کنید. برای راهنمایی بیشتر از متخصصین کاردرمانی کودکان میتوانید راهنمایی بگیرید.
  • ما می دانیم که بسیاری از والدین باید از خانه کار کنند و برنامه کودک خود را مدیریت کنند. سعی کنید برنامه فرزندتان را با توجه به نیازهای کاری خود ، در نظر داشته باشید.

 

3 - به فرزند اوتیسم خود انگیزه دهید. درخواست فرزندتان برای انجام کارها در خانه می تواند چالش برانگیز باشد. این کمک می کند تا کاری انجام دهید که ممکن است او را به انجام کار خود انگیزه دهد. شما می توانید این کار را با تنظیم برنامه کودک اوتیسم خود انجام دهید تا کار قبل از فعالیت های تفریحی انجام شود (به عنوان مثال ، "اول کار مدرسه ، سپس بازی "). همچنین می توانید برای انجام این کار یک سیستم تشویقی برای فرزند خود ایجاد کنید. یکی از کارهایی که کاردرمانی کودکان اوتیسم توصیه میکند به عنوان مثال ، می توانید برای کودک خود یک نمودار ستاره یا نمودار استیکر درست کنید و وقتی همه استیکرها / ستاره هایشان را دریافت کردند ، یک پاداش برای آنها در نظر بگیرید.

4 - اسباب بازی های فرزندتان را بچرخانید و سازماندهی کنید. کودکان اغلب اسباب بازی های زیادی را در بیرون و اطراف خانه دارند ، اما بعضی اوقات این اسباب بازی ها را فراموش می کنند. این می تواند به سازماندهی و محدود کردن مقدار اسباب بازی های کودک مبتلا به اوتیسم شما در یک زمان کمک کند.
سپس می توانید اسباب بازی های آنها را هر روز یا دو بار بچرخانید . به عنوان مثال ، می توانید اسباب بازی های کودک خود را در سطل های اسباب بازی سازماندهی کنید. می توانید همه یا یک یا دو مورد از این سطل را کنار بگذارید یا در آن ذخیره کنید. سپس هر روز می توانید سطل جدیدی را برای فرزند خود آماده کنید، این کمک می کند تا اسباب بازی های آنها جدید و جالب باشد.

5 - به کودک اوتیسم خود کمک کنید تا در فعالیت های خود را شروع کند. برخی از کودکان می توانند در انجام ایده های خود برای فعالیت های بازی ، پیدا کردن همه مواد مناسب و شروع کار با مشکل روبرو شوند.
به کودک خود کمک کنید تا کاری را که دوست دارد با زمان خود انجام دهد ، برنامه ریزی کند. می توانید با ایجاد تابلوی انتخاب یا منوی گزینه برای آنها ، یا به سادگی با نوشتن برخی گزینه ها روی یک برگه ، ایده هایی را در اختیار آنها قرار دهید.
هنگامی که آنها تصمیم گرفتند که چه کاری می خواهند انجام دهند ، به آنها کمک کنید تا مطالب موردنیاز خود را جمع کنند و آنها را برای انجام کار شروع کنند. پس از شروع کار ، می توانید هر چند وقت یکبار بررسی کنید و از آنها بخاطر انجام به وظیفه تشویق کنید.

6 - درگیری های خواهر و برادر را مدیریت کنید برای رفتار مناسب در این زمینه میتوانید از مشاوره کاردرمانی کودکان اوتیسم کمک بگیرید. برای مشاوره و انجام اینگونه موارد میتوانید از کاردرمانی کودکان در منزل استفاده کنید. سعی کنید برخی فعالیت های تنهایی را برای هر کودک به صورت دوره ای در طول روز برنامه ریزی کنید. شاید شما نیاز به نظارت بر فعالیتهای گروه داشته باشید. تشویق کنید و به فرزندان خود اجازه دهید تا با صحبت کردن با یکدیگر به صورت مشترک با یکدیگر در جهت رسیدن به یک هدف مشترک ، به سمت یک پاداش تلاش کنند.








لینک منبع

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.