کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • کاردرمانی کودکان در تقویت مهارت های حرکتی درشت
کاردرمانی کودکان در تقویت مهارت های حرکتی درشت

کاردرمانی کودکان در تقویت مهارت های حرکتی درشت

1. آنچه که شما باید درباره کاردرمانی کودکان برای تقویت، اصلاح و بهبود مهارت های حرکتی درشت برای کودک خود بدانید :

2. نقش کاردرمانی کودکان در مهارت های حرکتی

3. مهارت های حرکتی درشت در رشته کاردرمانی به این صورت تعریف می شود:

 

 

 

 


آنچه که شما باید درباره کاردرمانی کودکان برای تقویت، اصلاح و بهبود مهارت های حرکتی درشت برای کودک خود بدانید:

 
آیا کودک شما با فعالیت هایی که شامل حرکاتی مانند پرتاب توپ یا پرش، مشکل دارد و انجام این فعالیت ها برای کودک شما مشکل است؟ اگر چنین است، شاید شنیده باشید که فرزند شما در مهارت های حرکتی دچار مشکل است. اما این مهارت ها دقیقاً چیست؟
 
 
 
 
 

نقش کاردرمانی کودکان در مهارت های حرکتی

 
در کاردرمانی کودکان، مهارت های حرکتی ناخالص توانایی هایی است که به افراد امکان می دهد کارهایی را انجام دهند که شامل استفاده از ماهیچه های بزرگ در تنه ، بازوها و پاها برای انجام حرکات کامل بدن است. این شامل فعالیت هایی مانند پریدن و بالا رفتن از جایی می شود. بچه ها برای داشتن تجربیات موفق در مدرسه ، زمین بازی و در جامعه به این مهارت ها نیاز دارند.
 
در مورد کاردرمانی برای راه رفتن کودک و کاردرمانی کودکان برای مهارت های حرکتی درشت و اینکه چگونه مشکلات آنها می تواند کودکان را تحت تأثیر قرار دهد بیشتر بدانید.
 
 
 
 
 
 

مهارت های حرکتی درشت در رشته کاردرمانی به این صورت تعریف می شود:

 
ما از مهارت های حرکتی درشت برای انجام کارهای روزمره که عضلات بزرگ ما را درگیر می کند، استفاده می کنیم، از انجام تمرینات و نوشتن گرفته تا گرفتن اجسام دیگر با دو انگشت یا چنگ زدن. بیشتر افراد به راحتی و به صورت خودکار از این مهارت ها استفاده می کنند. اما مهارت های حرکتی درشت پیچیده تر از چیزی است که فکر می کنید. در کاردرمانی کودکان ما به تقویت این مهارت ها شامل هماهنگی عضلات و سیستم عصبی می پردازیم. آنها بر تعادل و هماهنگی نیز تأثیر می گذارند. همچنین کاردرمانی پایه ای برای مهارت های حرکتی خوب است که به ما کمک می کنند حرکات کوچک را به درستی و بدون مشکل انجام دهیم. در کاردرمانی برای تقویت مهارت های حرکتی درشت به سایر توانایی های مرتبط پرداخته می شود که شامل موارد زیر هستند:
 
1. تعادل
2. هماهنگی
3. آگاهی بدن
4. قدرت فیزیکی
5. زمان پاسخ
 
همه این توانایی ها به کودکان کمک می کند تا با موفقیت در فعالیتهایی در مدرسه، خانه و اجتماع شرکت کنند. کاردرمانی متشکل از تمرینات و بازی هایی است که با ترکیب و تبدیل با عنوان های کاردرمانی ذهنی، بازی درمانی، کاردرمانی کودکان بیش فعال، کاردرمانی اوتیسم، کاردرمانی حسی  کاردرمانی حس عمقی و... می تواند تاثیرات شگفت انگیزی در تحول زندگی برای کودک و خانواده ها داشته باشد. تصور کنید که یک کلاس بدن سازی یا بازیهای تفریحی برای کودکی با مهارت های ناچیز حرکتی ضعیف چگونه است. این چالش ها می تواند بر عزت نفس و زندگی اجتماعی کودک تأثیر بگذارد. برای یافتن بهترین کلینیک کاردرمانی در غرب تهران، کسب اطلاع بیشتر از هزینه کاردرمانی، کاردرمانی در منزل با شماره های کلینیک تماس حاصل فرمایید.
 
 
 
 
 
 
متن کامل را در لینک خبر مطالعه کنید.

برای افزایش آگاهی از رشته کاردرمانی و خدمات مرکز کاردرمانی آریان مقاله کاردرمانی چیست را مطالعه نمایید.

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.