کلینیک کاردرمانی آریان

گفتاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • مشکلات گفتاری و گفتاردرمانی کودکان دارای شکاف کام
مشکلات گفتاری و گفتاردرمانی کودکان دارای شکاف کام

مشکلات گفتاری و گفتاردرمانی کودکان دارای شکاف کام

1. گفتار درمانی کودکان در کلینیک گفتاردرمانی برای مشکلات گفتاری کودکان مانند شکاف کام و شکاف لب

3. تعریف شکاف کام در گفتاردرمانی کودکان

 
 


گفتار درمانی کودکان در کلینیک گفتاردرمانی برای مشکلات گفتاری کودکان مانند شکاف کام و شکاف لب

 
در یک گروه از کودکان تحت گفتاردرمانی بین المللی که دارای شکاف لب و یا کام هستند، گفتار در پنج سالگی در مقایسه با گروه مربوط به کودکان متولد سوئد که دچار اختلال می شوند نشان می دهد فرزندان متولد شده نیز، نیاز به عمل جراحی مجدد پیدا کنند که ممکن است بعداً در زندگی به دلیل مداخلات جراحی آنها اتفاق بیفتد. این مطالعه نشان می دهد که این کودکان تحت عمل جراحی بیشتری قرار گرفته اند، عوارض بیشتری دارند و در سن پنج سالگی مشکلات گفتاری بیشتری دارند.
 
 
 

اهمیت نظارت گفتاردرمانگر (متخصص گفتاردرمانی کودکان) در مشکلات گفتاری کودکان با شکاف لب

 
با این وجود، باید در نظر داشت که این یک نتیجه نهایی برای کودکان نیست و همانطور که می بینیم قرار گرفتن آنها تحت مراقبت و نظارت متخصص گفتاردرمانی در یک مدت زمان مشخص بسیار مهم است. این مطالعه شامل 50 کودک پنج ساله است. نیمی از آنها در کشورهای سوئد متولد شده و نیمی از سایر کشورها به ویژه چین در سوئد پذیرفته شده اند. در ارزیابی گفتاردرمانی کودکان با شکاف لب و یا شکاف کام (CL/ P) به دنیا آمدند. دو گروه از نظر سن، جنس و نوع شکاف همسان بودند.
 
 
 
 

تعریف شکاف کام در گفتاردرمانی کودکان

 
شکاف کام، به این معنی که صورت و کام در اوایل زندگی جنینی به هم پیوسته نشده است، یک نقص هنگام تولد است که از هر هزار نوزاد متولد شده حدود دو کودک را درگیر خواهد کرد. هنگامی که شکافی در سونوگرافی روتین تشخیص داده می شود، والدین برای مشاوره به کلینیک گفتاردرمانی کودکان مراجعه می کنند. در گروه كودكان متولد سوئدی، این مطالعه در شش سالگی طبق معمول در سوئد، عمل جراحی لب و کام انجام شد. نتایج نشان می دهد، در كودكان متولد كه میانگین سن ورود آنها دو سال و نیم بود، عمل جراحی كام به طور متوسط ​​21 ماه به تأخیر افتاد. كودكان مبتلا به شكاف کام معمولاً عفونت گوش بيشتر دارند كه اين امر مي تواند بر شنوايي تاثير بگذارد. در این تحقیق ، 21 از 50 مورد دچار کم شنوایی بودند. بیشترین تعداد (12) از این کودکان در گروه بین المللی فرزند خواندگان بودند که فشار بیشتری به تغییر زبان آنها می داد.
 
شما میتوانید برای ارزیابی این مورد از طریق گفتاردرمانی آنلاین نیز از متخصصین گفتاردرمانی کودکان استفاده نمایید. همچنین متخصصین گفتاردرمانی کودکان در کلینیک گفتاردرمانی آریان آماده ارائه خدمات گفتاردرمانی کودکان در منزل برای لکنت زبان، گفتاردرمانی کودکان کم شنوا، گفتاردرمانی کودکان اوتیسم، گفتاردرمانی برای کودکان شکاف کام از طریق مرکز گفتاردرمانی در تهران اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های کلینیک گفتاردرمانی آریان تماس حاصل فرمایید.
 
 
اگر از خدمات گفتاردرمانی کم اطلاع یا بی اطلاع هستید می توانید مقاله های مربوط به گفتاردرمانی چیست را مطالعه کنید.
 
 
 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.