کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • بهبود مهارت های خود کنترلی کودکان از طریق بازی های کاردرمانی
بهبود مهارت های خود کنترلی کودکان از طریق بازی های کاردرمانی

بهبود مهارت های خود کنترلی کودکان از طریق بازی های کاردرمانی

1. چگونه برنامه ها و بازی هایی که متخصصان کاردرمانی به خانواده ها جهت بهبود بیش فعالی و اوتیسم به آنها معرفی می کنند می تواند در کنترل مهارت های خود کنترلی کودکان بیش فعال موثر باشد؟

 

 

 


چگونه برنامه ها و بازی هایی که متخصصان کاردرمانی به خانواده ها جهت بهبود بیش فعالی و اوتیسم به آنها معرفی می کنند می تواند در کنترل مهارت های خود کنترلی کودکان بیش فعال موثر باشد؟

 
تحقیقات نشان می دهد کودکانی که پدرانشان از سن کودکی برای بازی با آنها وقت می گذارند، می تواند کنترل رفتارها و احساسات کودکانشان در بزرگسالی را آسان تر کند. این تحقیق، شواهد تکه تکه از 40 سال گذشته توسط دانشجویان آموزش دانشگاه کمبریج، جمع شده تا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی بازی پدران، با فرزندان خود هنگام کودکی (سن 0 تا 3 سال) جمع آوری کند. محققان می خواستند دریابند که آیا بازی پدر با کودک با نحوه بازی کودکان با مادران و تأثیر آن در رشد کودکان متفاوت است یا خیر. اگرچه در کل بین پدران و مادران شباهت های زیادی وجود داشت، یافته های کاردرمانی برای رشد کودکان نشان می دهد که پدران حتی با فرزندان کوچک بازی های بدنی بیشتری می کنند، و فعالیت هایی مانند غلغلک دادن، تعقیب و گریز همراه با دویدن و سواری روی پشت را انتخاب می کنند. این برنامه ها و بازی ها حتی می تواند به صورت کاردرمانی در منزل و یا کاردرمانی آنلاین در اختیار والدین قرار بگیرد. 
 
به نظر می رسد این امر به کودکان کمک می کند تا در سنین جوانی و بزرگسالی احساسات خود را کنترل کنند. همچنین ممکن است باعث شود که آنها بعداً رفتار خود را تنظیم کنند، زیرا آنها وارد مراحلی از زندگی می شوند که این مهارت ها مهم هستند به خصوص در مکان هایی مانند مدرسه (آموزش مهارت های خود تنظیمی نیز یکی از زمینه هایی است که کاردرمانی در آن فعالیت می کند). بازی والدین و کودک در سالهای اول زندگی به حمایت از مهارتهای اساسی اجتماعی، شناختی و ارتباطی معروف است، اما بیشتر تحقیقات بر مادران و نوزادان متمرکز است. مطالعات کاردرمانی که در مورد بازی پدر و کودک تحقیق می کنند غالباً اندک هستند اما در کلینیک کاردرمانی آریان نقش پدر همانند مادر در رشد کودک موثر خواهد بود. بررسی کمبریج از داده های 78 مطالعه، بین 1977 تا 2017 انجام شده است. محققان اطلاعات ترکیبی را برای الگوهایی درباره چگونگی بازی پدر و مادر در کنار هم، ماهیت آن بازی و هرگونه ارتباط احتمالی با رشد کودکان تجزیه و تحلیل کردند.
 
 
مطالب زیر می تواند برای شما مفید باشد:
 
 
 
 
 
متن کامل را در لینک خبر مطالعه کنید.

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.