کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • ارتباط دستگاه گوارش با اختلال اوتیسم
ارتباط دستگاه گوارش با اختلال اوتیسم

ارتباط دستگاه گوارش با اختلال اوتیسم

 

تحقیقات جدید به اهمیت باکتری‌های روده‌ای در اوتیسم می‌پردازد .موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی بیان می‌کند که اختلال طیف اوتیسم ( asd ) با گروهی از اختلالات عصبی پیچیده  که با الگوهای تکراری و رفتاری خاص و مشکلات ارتباطی و تعاملات اجتماعی مشخص می‌شوند . "آن‌ها همچنین اشاره می‌کنند که متخصصان از اصطلاح " طیف " استفاده می‌کنند ، زیرا نشانه های اوتیسم در افراد مختلف متفاوت است . این وضعیت می‌تواند شامل طیف گسترده‌ای از علایم ، مهارت‌ها و سطوح ناتوانی در عملکرد باشد . "

مطالعات مربوط به شرکت کنندگان بزرگسال اوتیسمی و والدین آن‌ها نشان می‌دهد که گاهی اوقات افراد در طیف اوتیسم می‌توانند کیفیت زندگی پایینی داشته باشند . با این حال ، شرکت کنندگان و والدین آن‌ها عوامل مختلفی را گزارش کرده‌اند که به این اختلافات در کیفیت زندگی کمک می‌کنندافراد مبتلا به اوتیسم گفته‌اند که در موقعیت‌های پرتنش و تجربه سو استفاده از جمله قلدری ، بیش‌ترین تاثیر را بر سلامت آن‌ها داشته‌است . در این میان والدین آن‌ها بر فاکتورهایی از قبیل سطح استقلال فرزندان خود و سطح سلامت جسمانی آن‌ها تاکید کرده‌اند .

مرکز کنترل بیماری‌ها به این نکته توجه دارد که برای کسانی که مسائلی مانند افسردگی،  تشنج و عدم تمرکز را تجربه می‌کنند  ، داروهایی وجود دارند که می‌توانند به آن‌ها کمک کنند.افراد در طیف اوتیسم نیز ممکن است حساسیت حسی را با درجات مختلف شدت تجربه کنند ، رفتارهای تکراری داشته باشند.طبق مرکز کنترل بیماری‌ها , افرادی که می‌خواهند اثرات برخی از این ویژگی‌ها را کاهش دهند می‌توانند درمان‌های مختلفی از جمله گفتاردرمانی ، یکپارچگی حسی و کاردرمانی را امتحان کنند .

 

 

عدم تمرکز افراد در طیف اوتیسم

 

 

اوتیسم و دستگاه گوارش

 

تحقیقات همچنین نشان داده‌است که کودکان اوتیسمی نسبت به دیگر کودکان اغلب مشکلات گوارشی مزمن را تجربه می‌کنند .

این امر دانشمندان دانشگاه ایالتی آریزونا را بر آن داشت تا کشف کنند که آیا فرم نسبتا ً جدیدی از درمان ( mtt )  می‌تواند به حل مشکلات دستگاه گوارش کودکان اوتیسمی کمک کند . همچنین ، آن‌ها می‌خواستند ببینند که آیا این مداخله می‌تواند بر دیگر نشانگرهای اوتیسم تاثیر بگذارد یا خیرسنجش mtt شامل جمع‌آوری ، پردازش و منجمد کردن مدفوع افراد سالم و سپس تجویز رژیم غذایی به فرد دریافت‌کننده درمان است . بنابراین ، باکتری‌های سالم باید یک تعادل در دستگاه گوارش فرد مبتلا به مشکلات گوارشی ایجاد کنند .

محققان " رو زا " - براون " و " جیمز آدامز " اولین بار یک آزمایش بالینی برای آزمایش این روش در چند سال گذشته انجام دادند و نتایج آن‌ها - منتشر شده در مجله " ژورنال دات کام " ـ نشان دادند که " mtt " یک روش امیدوار کننده برای تغییر و بهبود علایم گوارشی و رفتاری asd است . " با توجه به اینکه چرا کودکان مبتلا به اوتیسم مشکلات گوارشی دارند و چرا به نظر می‌رسد که mtt در درمان این کودکان موثر باشد ،" کودکان مبتلا به اوتیسم از باکتری‌های مفید مهم محروم هستند  و گزینه‌های کمتری در منوی باکتری های مفید دارند  . "

با این حال ، آزمایش اولیه بالینی تنها اثرات دو هفته بعد از درمان را بررسی کرد . در حال حاضر ، محققان یک مطالعه جدید را انجام داده‌اند تا ببینند آیا درمان جدید به اندازه سال‌ها پس از اداره آن موثر خواهد بود یا خیر.

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.