کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • تحقیقات کاردرمانی کودکان نشان میدهد بازی های ویدیویی باعث ایجاد یا تشدید علائم ADHD نمیشوند
تحقیقات کاردرمانی کودکان نشان میدهد بازی های ویدیویی باعث ایجاد یا تشدید علائم ADHD نمیشوند

تحقیقات کاردرمانی کودکان نشان میدهد بازی های ویدیویی باعث ایجاد یا تشدید علائم ADHD نمیشوند

تحقیقات در زمینه تاثیر بازی های ویدیو بر روی کودکان در کاردرمانی نشان میدهد:

والدین کودکانی که بازی های ویدیویی زیادی را انجام می دهند ، بازی علائم ADHD فرزندشان را باعث نمیشود و یا شدت نمی بخشد. پروفسور Frode Stenseng در گروه آموزش و یادگیری مادام العمر دانشگاه نروژ می گوید: در کاردرمانی کودکان كه زمان بیشتری را صرف بازی كردند ، پیامدهای منفی پیدا نشده است. یک گروه تحقیقاتی در NTNU به بررسی رابطه بین استفاده کودکان از بازی های الکترونیکی و ارتباطات احتمالی با اختلالات بیش فعالی یا کمبود توجه و یا مشکلات عاطفی در کاردرمانی کودکان پرداخته است.
در یک مطالعه قبلی ، که محققان به طور کلی به استفاده از صفحه نمایش می پرداختند ، آنها بین خواندن احساسات خود و سایر افراد ارتباط زیادی بین استفاده از صفحه نمایش و مشکلات کودکان پیدا کردند. با این حال ، به نظر می رسد زمان بیشتری که برای بازی صرف می کنید علائم ابتلا به اختلال کمبود توجه یا بیش فعالی ، اضطراب یا افسردگی را افزایش نمی دهد زیرا سن آنها 6 تا 10 سالگی است. همچنین کاردرمانی کودکان نشان میدهد که کودکان با این مشکلات خیلی بیشتر از دیگران بازی نمی کنند.

محققان در پشت این مطالعه در واقع مطالعه معکوس داشتند یعنی آنها کودکانی که قبلاً علائم ADHD متعدد داشتند را بررسی کردند که حداقل از 8 سالگی تا 10 سالگی بازی خود را بیشتر از سایر کودکان افزایش می دهند ، این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

در کاردرمانی کودکان مبتلا به اختلالات کمبود توجه یا بیش فعالی دیده میشود که اغلب در قالب اصلاحات انتقادات زیادی از معلمان ، والدین و همسالان دریافت می کنند. به آنها گفته می شود که با دیگران توجه کنند ، گوش دهند و با آنها همکاری کنند. اما در بازی می توانند تسلط خود را طبق شرایط خود تجربه کنند.

 

تاثیر بازی های ویدیویی بر روی کودکان


بسیاری از بازی ها به گونه ای طراحی شده اند که شما در هنگام بازی به سرعت پیشرفت می کنید و در بازی بهتر می شوید. این می تواند در کاردرمانی کودکان به تجربه های تسلط قوی منجر شود.

تیم تحقیقاتی به طور مستقیم به تجربه تسلط در این مطالعه نگاه نکرده اند ، اما بازی های ویدیویی حتی ممکن است به سادگی تأثیر مثبتی بر کودکان مبتلا به ADHD داشته باشد.

اگر کودکی دارید که بی قرار بیشتری نسبت به کودکان دیگر دارد، ممکن است بازی های ویدیویی برای شما موثر باشد. در بسیاری از بازی های ویدیویی ، در مدت زمان کوتاهی اتفاقات زیادی می افتد و شما با پشت سر هم سریع از یک وضعیت به حالت دیگر می پرید. در این بازی ها لزوماً ضروری نیست که در تمرکز بر روی یک یا چند چیز برای مدت طولانی مشکل داشته باشید.


لینک منبع


 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.