کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • جدیدترین یافته های کاردرمانی مرتبط با یادگیری کودکان اوتیسم
جدیدترین یافته های کاردرمانی مرتبط با یادگیری کودکان اوتیسم

جدیدترین یافته های کاردرمانی مرتبط با یادگیری کودکان اوتیسم


جدیدترین یافته های کاردرمانی ذهنی کودکان اوتیسم از ارتباط ژن های اوتیسم در یادگیری کودکان خبر می دهد. دانشمندان جهش هایی را در یک ژن بنام CNOT1 شناسایی کرده اند که بر رشد مغز تأثیر می گذارد و باعث اختلال در حافظه و یادگیری می شود. این اولین مطالعه است که تأخیرهای عصبی و تکامل عصبی را با CNOT1 پیوند می دهد، این مطالعه برای کاردرمانی اوتیسم نشان می دهد، داروهایی که به بازگرداندن عملکرد ژن کمک می کنند، می توانند از مزایای درمانی برای کاردرمانی کودکان اوتیسم برخوردار باشند. این تحقیق که در ژورنال آمریکایی ژنتیک ژورنال منتشر شده است، همچنین نشان داد که CNOT1 با چندین ژن شناخته شده اختلال طیف اوتیسم (ASD) ارتباط برقرار می کند و راه های تحقیقاتی و کاردرمانی جدیدی را برای این بیماری باز می کند. این کشف می تواند به ما در درک بهتر مکانیسم های ژنتیکی موجود در اختلالات طیف اوتیسم و کاردرمانی ذهنی کودکان اوتیسم کمک کند. این همچنین اولین قدم به سمت کشف درمان هایی است که می توانند عملکرد CNOT1 را تقویت کنند و ممکن است بتوانند به توانبخشی کودکان مبتلا به تاخیر در رشد عصبی که دارای این جهش های خاص هستند کمک کند.
در جامعه ما و در بین خانواده ها به علت ناتوانی های رشد از جمله اوتیسم و یافتن کلینیک کاردرمانی کودکان در تهران و شهرهای با امکانات مناسب به خوبی درک نشده است چه بسا در مناطق محروم مرکز کاردرمانی کودکان مناسب و متخصص کاردرمانی در این روستاها و مناطق با دسترسی کم وجود ندارد.
 
تحقیقات نشان می دهد که ممکن است یک مؤلفه ژنتیکی در این شرایط وجود داشته باشد، اما تأثیر دقیق تغییرات ژنتیکی که تاکنون کشف شده است، نامشخص است. شناسایی علت اصلی ناتوانی در رشد کودکان، به دانشمندان این امکان را می دهد تا آزمایشات تشخیصی را انجام دهند که تشخیص زودرس و درمان های بالقوه با کیفیت بیشتری در اختیار مراجعین کلینیک کاردرمانی کودکان قرار بگیرد.
 
 
متن کامل را می توانید در لینک خبر مطالعه کنید.
 
 
اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینه کاردرمانی برای اوتیسم و یا تاثیر کاردرمانی ذهنی در کودکان داشتید می توانید با کلیک بر روی هر کدام مطلب مورد نظر را مطالعه نمایید.

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.