کلینیک کاردرمانی آریان

موسیقی درمانی

موسیقی درمانی در کودکان چیست

موسیقی درمانی در کودکان چیست

 

موسیقی با تاثیر گذاشتن بر مغز و متعاقبا ً بر ساختارهای بدنی دیگر به روش‌هایی که قابل‌ مشاهده , قابل‌ شناسایی , قابل‌ اندازه گیری و قابل‌ پیش‌ بینی هستند , بر رفتار انسان تاثیر می‌گذارد .

مغز مرکز فرماندهی و مکانی است که تمام حواس و تجربیات ما در آن  پردازش و درک می شوند. موسیقی ‌درمانی توانایی‌ های انسان را از طریق استفاده مناسب و برنامه‌ ریزی‌شده از تاثیرات موسیقیایی بر عملکرد مغز افزایش میدهد.. موسیقی درمانگران از این تاثیرات بر رفتارها و پیامدهای آن برای کودکان دچار اختلال استفاده می‌کنند.

موسیقی پدیده‌ای انسانی است . این تنها تجربه حسی است که می‌تواند تمام نواحی مغز را همزمان فعال کند .این امر پتانسیل‌های جدید قدرتمندی را برای افراد ایجاد می‌کند . زمانی که نظریه پلاستیسیته مغز را مورد بحث قرار می‌دهیم , برای تحریک و ساخت این مسیرها کاری  دشوار انجام می‌شود , اما نتایج جالبی از آن بدست می آید.

 موسیقیدرمانگران طیف وسیعی از روش‌های ساخت موسیقی را با یک روش درمانی ترکیب می‌کنند . آن‌ها در بخش‌های مختلفی از جمله بهداشت , اجتماع , مراقبت سالخوردگان , معلولیت , دوران کودکی فعالیت میکنند. موسیقی‌درمانی با آموزش موسیقی و سرگرمی متفاوت است چون روی سلامتی , کارکرد و تندرستی تمرکز می‌کند.

موسیقی درمانی به این دلیل مفید است که چون موسیقی تمام فرآیندهای مغز و عملکرد مغز را تحریک می‌کند ،به طور مستقیم بر روی عملکردهای شناختی , عاطفی و فیزیکی فرد تاثیر می‌گذارد. یک کاردرمانگر می‌تواند موسیقی مناسبی را برای درمان موثر مراجعین خود انتخاب کند که نشان‌دهنده فرهنگ و هویت شخصی آن‌ها باشد . این رویکرد , درمان موثرتری نسبت به دیگر روش های درمان بدون موسیقی دارد. علاوه بر این, مراجعین گزارش می‌دهند که موسیقی درمانی بسیار لذت بخش تر است .

 

طیف کامل موسیقی

یک طیف کامل از موسیقی‌ در مراکز موسیقی درمانی ارائه می‌شود , و گستره وسیعی از مداخلات مبتنی بر موسیقی , تکنیک‌ها , تحقیقات و فلسفه‌ها را در بر می‌گیرد تا نیازهای مختلف افراد را برآورده سازد .  با تمام آموزش‌ها و تخصص‌های ویژه کارکنان و تحقیقات پیشرفته رشته ما باید به یک متخصص یا نقش دانشگاهی تبدیل شود . با این حال با همه دانش و آموزش کسب‌شده از سال‌ها تمرین بالینی , افزایش آگاهی نسبت به آنچه که هنوز نمی‌دانیم . در عوض با تواضع و سپاسگزاری , شجاعانه سعی در یادگیری و کاوش بیشتر با مشتریان خود داریم . ما از قدرت جهانی نیروی انسانی و توانایی درمان موسیقی برای لمس , مهار و اتصال به آن قدردانی می‌کنیم . مرکز درمانی برای موسیقی‌درمانی , در هر تعامل درمانی که موسیقی ویژگی تعیین‌کننده انسانیت ماست پشتیبانی می‌کند و به عمیق‌ترین و عمیق‌ترین تجربیات ما گوش می‌دهد . بنابراین با این احترام و درک ما به شدت توان هر لحظه درمانی و افراد درون آن را با هیبت و دقت بسیار ارج می‌ نهیم .

 

کاربرد موسیقی درمانی در کاردرمانی کودکان

 

کاربرد موسیقی درمانی در کاردرمانی کودکان

 

موسیقی درمانی دراختلال طیف اوتیسم

موسیقی‌درمانی در بیماری آلزایمر

موسیقی‌درمانی برای افراد در زمینه‌های تادیبی و قانونی

موسیقی‌درمانی در پاسخ به بحران و ضربه

موسیقی درمانی و دارو درمانی

موسیقی و بهداشت روانی

موسیقی‌درمانی و مدیریت درد

موسیقی و آموزش ویژه

موسیقی درمانی کودکان

 

 

 

 

لینک منبع

 

 

 

 

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.