کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • کاردرمانگران در مدرسه می توانند به درک نیازهای یادگیری منحصر به فرد کودکان اوتیسم کمک کنند
کاردرمانگران در مدرسه می توانند به درک نیازهای یادگیری منحصر به فرد کودکان اوتیسم کمک کنند

کاردرمانگران در مدرسه می توانند به درک نیازهای یادگیری منحصر به فرد کودکان اوتیسم کمک کنند

در اولین اقدام استرالیایی، استرالیای جنوبی یک دستیار جدید وزیر اوتیسم را منصوب کرده است که وظیفه آن افزایش حمایت از اوتیسم در مدارس ابتدایی دولتی است. این نمی‌توانست در زمان فوری‌تر اتفاق بیفتد، زیرا تحقیقات جدید دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می‌دهد که والدین در سرتاسر جهان از کمبود آگاهی و درک نیازهای یادگیری منحصربه‌فرد کودکان اوتیستیک در تمام سطوح مدارس عادی گزارش می‌دهند.

بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه استرالیای جنوبی، روابط قوی والدین و مدرسه برای یادگیری، رشد و رفاه کودک نقش اساسی دارد، اما وقتی صحبت از کودکان مبتلا به اوتیسم (ASD) به میان می‌آید، به نظر می‌رسد که روابط مثبت بسیار اندک است.

در استرالیا، حدود 200000 نفر اوتیستیک هستند، که اوتیسم بزرگترین گروه ناتوانی اولیه است که توسط NDIS خدمات ارائه می شود. در سراسر جهان، از هر 100 کودک، یک کودک مبتلا به اوتیسم است.

محقق ارشد، دکتر کوبی بوشوف از UniSA، می گوید که برای حمایت از نیازهای آموزشی کودکان اوتیسم، حمایت فوری در مدارس مورد نیاز است. کاردرمانگران از جمله خدمات پشتیبانی هستند که در موقعیت ایده آلی برای ارائه حمایت از مدارس قرار دارند

روابط مؤثر والدین و معلمان برای یادگیری موفقیت آمیز و بهزیستی کودکان مبتلا به ASD حیاتی است، اما همانطور که این تحقیق نشان می دهد، بسیاری از والدین برای برقراری ارتباط مثبت با مدارس در تلاش هستند

بخشی از مشکل این است که مدارس زمان یا منابع کافی برای حمایت مناسب از خانواده‌های دارای کودکان اوتیستیک ندارند، اما یکی دیگر از درک کلی محدود از چیستی اوتیسم در عمل، و آنچه کودکان مبتلا به ASD برای حمایت از یادگیری خود نیاز دارند، است.

مسائل دیگر به ارتباط ضعیف مربوط می شود - بسیاری از والدین به سختی با معلمان ارتباط برقرار می کنند، هنگام صحبت با مدارس احساس ناشناخته، ناامیدی یا استرس می کنند، یا زمانی که صحبت از پیشرفت فرزندشان می شود در تاریکی نگه داشته شده اند. در جایی که والدین گزارش می دهند که شنیده می شوند، می توانند ایده هایی را ارائه دهند و از یادگیری کودک خود در کلاس درس حمایت کنند و به معلم این امکان را می دهند که نیازهای کودک را بهتر بشناسد.

وقتی روابط مثبت والدین و مدرسه برقرار نشود، مدارس نمی توانند به درستی نیازهای آموزشی منحصر به فرد کودکان مبتلا به اوتیسم را درک کنند و از آنها حمایت کنند - و این منجر به استرس برای همه طرف ها می شود.

کاردرمانگران می توانند به تغییر این امر کمک کنند. با عمل به عنوان پل بین والدین و مدرسه، آنها می توانند از حمایت والدین حمایت کنند، در حالی که درک مدرسه و کارکنان از نیازهای یادگیری منحصر به فرد هر کودک مبتلا به ASD را تسهیل می کنند.

"آنها به طور کلی در محیط کودک کار می کنند، بنابراین چه کار تک به تک با کودکان باشد، چه در گروه ها یا با معلمان، آنها می توانند راه های جایگزینی برای کمک به کودکان در دستیابی به اهداف یادگیری خود طراحی کنند."

روابط مثبت والدین و مدرسه نقش مهمی در ایجاد نتایج موفقیت آمیز برای کودکان مبتلا به اوتیسم دارد. کاردرمانگران می توانند به ارائه این موارد کمک کنند و باید برای دستیار جدید وزیر اوتیسم مورد توجه قرار گیرند.

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.