کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • خدمات کلینیک کاردرمانی آریان و نقش آن در بهبودی اختلالات مراجعین
خدمات کلینیک کاردرمانی آریان و نقش آن در بهبودی اختلالات مراجعین

خدمات کلینیک کاردرمانی آریان و نقش آن در بهبودی اختلالات مراجعین

منشا کاردرمانی ریشه در سلامت روانی دارد ، به طوری که ایجاد این شغل در اوایل قرن بیستم ، آغازی در بهداشت روانی محسوب میشود . با درخواست  deinstitutionalization با توجه به  بیماران روانی ، که تعداد آنها بر طبق استاندارد سلامت روانی جامعه سال ۱۹۶۳ به اوج خود رسید ، کاردرمانگران  و دستیاران کاردرمانی  در زمینه سلامت روانی اجتماعی شروع به کار کردند

 کاردرمانی که به عنوان خدماتی برای افراد مبتلا به بیماری روانی، از بیمارستان به جامعه منتقل شدهاست ، تغییری در فلسفه ارائه خدمات خود به وجود آورده است . در گذشته ، روش های درمان بیشتر مبتنی بر اصول پزشکی بود ؛ حالا بیشتر تمرکز کاردرمانی بر مدل های ترکیبی  است . این مدل ها  تایید میکند که یادگیری یک فرآیند بلند مدت بوده و هدف نهایی ،مشارکت کامل در فعالیتهای اجتماعی است . این فعالیتها میتواند شامل اشتغال به کار ، رفتن به مدرسه و زندگی مستقل باشد .

 

 

 

هدف  کلی از جلسات تخصصی کاردرمانی در این مرکز، سلامت روانی  مراجعان و افزایش مهارت های جسمی ،ذهنی،حرکتی ، شناختی، افزایش توانایی و عملکرد افراد برای زندگی به صورت مستقل در جامعه است. از آنجا که  کلینیک کاردرمانی آریان مشارکت ومراجع_ محوری را تسهیل میکند، نقش مهمی در بهبود نشانه های اختلالات و بیماری های مراجعان به این کلینیک بازی میکند .

 کاردرمانگران ما آموزش میبینند تا خدماتی ارایه دهند که سلامت جسمی ، سلامت روانی ، توانبخشی و رویکردهای بازیابی محور را پشتیبانی کنند . باتوجه به نتایج بدست آمدها از ارزیابی ها  و نظرات والدین و مراقبینی که به این کلینیک مراجعه میکنند مداخلات این مرکز  پیامدهای ناشی از بیماریها و اختلالات افراد را در محیط های اجتماعی و خانواده بهبود میبخشد.در کلینیک کاردرمانی آریان مداخلاتی  درزمینهآموزشهای مختلف مبتنی بر کاردرمانی، گفتاردرمانی در درمان اختلالات گفتاری و زبانی ،افزایش  مهارتها ، بهداشت و سلامت روان ، و مهارت های شناختی و سازگاری صورت میگیرد.  مثالهایی از مداخلات کلینیک کاردرمانی آریان  در سلامت روانی اجتماعی عبارتند از:

ارزیابی و سازگاری با محیط در خانه ، محل کار ، مدرسه و دیگر محیطهای اجتماعی ، مدیریت زمان ، مدیریت استرس ،  بهبود مهارت های جسمی ، ذهنی ،شناختی و یکپارچه سازی حسی ، ارزیابی های  مداوم برای تعیین میزان بهبودی مراجعان و مشاوره برای مراقبین و  والدین در جهت کمک و تسهیل روند درمان کودکان در منزل و مدرسه.

افراد تمام سنین که مبتلا به یک اختلال یا بیماری روانی تشخیصداده شدهاند میتوانند از کاردرمانی بهره مند شوند . علاوه بر این، دوستان و اعضای خانواده میتوانند از این خدمات برای یادگیری راههایی برای مقابله با استرس و اینکه چگونه مسئولیتهای روزانه خود را هماهنگ و متعادل کنند ،بهرهمند شوند .

 

خدمات کلینیک کاردرمانی گفتاردرمانی و توانبخشی کودکان

 

کلینیک کاردرمانی آریان با والدین ، مربیان ، مراقبین ،  مدارس و دیگر سازمان ها همکاری میکند تا به فرد برای رسیدن به موفقیت در روند درمان بطور مداوم و یا مقطعی کمک کند. متخصصان ما میتوانند با ابزارها و روش های بروز و تاییدشده  عملکرد و مهارتافراد را در برآورده کردن  نیازها بهبود ببخشند.

 اختلالات رفتاری و ذهنی عامل اصلی ناتوانی در جهان است که میتواند به طور قابلتوجهی توانایی فرد در شرکت در فعالیتهای روزمره زندگی را تحتتاثیر قرار دهد .کاردرمانی یک حرفه ضروری برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات مختلف است .

درمورد خدمات کلینیک کاردرمانی آریان بیشتر بدانید

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.