کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی کودکان

کاردرمانی در کودکان

کاردرمانی در کودکان

 

کاردرمانی ، می‌توانند به افراد  در تمامی سنین کمک کنند تا فعالیت‌های روزمره زندگی روزمره را انجام دهند .

کاردرمانی می‌توانند به کودکان کمک کنند که کارهای مثل استفاده از مسواک ، نوشتن با یک گچ و حمل یک کوله‌پشتی را انجام دهند. همچنین می‌تواند به کودکانی که با اختلال پردازش حسی دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک کنند.

 

کاردرمانی کودکان چیست ؟

کاردرمانی کودکان  از ورزش ، فعالیت‌ها ، استراتژی‌ ها و مکان‌ ها برای کمک به کودکان برای توسعه مهارت‌ هایی برای استقلال کامل ، استفاده می‌کند . والدین اگر متوجه شوند که کودک آنها مرحله ای خاص از رشد را طی نکرده است ، کاردرمانگران می‌توانند به آن‌ها کمک کنند .

کاردرمانگران با کودکان در انواع مختلفی از فعالیت‌ها کار میکنند :

مراقبت از خود یا فعالیت‌های روزمره زندگی ( مسواک زدن، بستن لباس ، استفاده از لوازم آشپزخانه )

هماهنگی چشم - دست( نوشتن بر روی تخته سفید کلاس ، کپی کردن در دفترچه  )

مهارت‌های حرکتی ظریف ( چنگ زدن و کنترل مداد ، استفاده از قیچی )

مهارت‌های خاص قدرتی  ( پرش ،کار بر روی قدرت عضلات ماهیچه برای نشستن )

برنامه‌ریزی و سازمان دهی ( کمک به یک نوجوان برای رفتن به رخت‌کن برای تعویض لباس‌های ورزشی و ...)

واکنش‌های حسی ( کمک به کودکان با مسایل پردازش حسی به ورودی های حسی به روش‌های راحت‌تر پاسخ می‌دهند )

 

کاردرمانی کودکان توسط متخصصین توانبخشی

 

انواع فعالیت‌های کاردرمانی :

 

درمانگران ، قدرت ، تمرکز ، هماهنگی ، واکنش حسی و سازمان را در کودکان بررسی خواهند کرد و با برسی نقاط ضعف و نقاط قوت  کودک می‌تواند یک برنامه از فعالیت‌ها را برای کودکان ایجاد کند تا روی آن کار کند .

اگر کودکی دارای مشکلات دستخط باشد ، کاردرمانگران ممکن است از تکنیک‌های چندحسی برای کمک به آنها استفاده کنند . برای مثال ، کودک ممکن است نامه‌ای را در کاغذ سنباده و با انگشتی در خامه اصلاح کند . همچنین کودکان ممکن است از یک برنامه ،یک لوح با یک قلم استفاده کنند .

اگر کودک دارای اختلال یادگیری، اختلال توجه ،یا اختلال خاصی است ، ممکن است کاردرمانی گزینه خوبی برای درمان باشد . این کار می‌تواند به کودکان کمک کند که مستقل و در عین حال درانجام دادن کارها بهتر شوند . این روش خصوصا برای بچه‌های کوچک صادق است .

اگر کودک مبتلا به دیپروکسیا  باشد برای تمرین مهارت‌های حرکتی دچار مشکل است. کودکان ممکن است انتخاب کنند چیزهایی را با موچین بردارند تا به ایجاد قدرت و کنترل حرکاتشان کمک کند .

برای ایجاد مهارت‌های حرکتی بزرگ مثل تعادل و هماهنگی ، بچه‌ها ممکن است تمرین  پرش را انجام دهند ، توپ‌هایی با اندازه‌های مختلف بگیرند و یا از موانع بپرند .

 

کاردرمانی  می‌توانند کمک بزرگی به کودکان با مسایل پردازش حسی کند. برخی از کودکان با اختلال حسی ، به محرکات خارجی واکنش نشان می‌دهند و گیج و بی‌قرار می‌شوند.

کاردرمانی  می‌تواند به کودکان مبتلا به دیگر مسایل یادگیری و توجه مانند نارساخوانی ، مسائل پردازش تصویری ، مسائل کارکرد اجرایی کمک کند .

 

 

 

لینک منبع

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.