کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی اوتیسم

تشخیص اوتیسم در اوایل ۱۴ ماهگی

تشخیص اوتیسم در اوایل ۱۴ ماهگی

دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو در مطالعه‌ای که در ۲۹ آوریل ۲۰۱۹ در JAMA اطفال آمریکا منتشر کردند ، گزارش دادند که اوتیسم در کودکان ۱۴ ماهه قابل تشخیص است و این نشان می‌دهد که غربالگری و بدنبال آن درمان امکان پذیر است .رشد شواهد نشان می‌دهد که اختلال طیف اوتیسم ( ASD ) در طول دوران بارداری ـ به احتمال زیاد در طول سه‌ماهه اول یا دوم بارداری ـ پیش از تولد خود را نشان میدهد و کودکان شروع به نمایش علایم بیماری پس ازتولد ، مانند عدم واکنش به نام خود و یا عدم تعامل مثبت با دیگران می‌کنند .

 کارن پیرس ، پروفسور و همکار دانشگاه برتر اوتیسم در سن دیگو ، می‌گویند : " هر چه مسائل مربوط به اختلال طیف اوتیسم زودتر بررسی شود ، نتایج بهتری برای کودکان خواهد داشت" . او این مطالعه را با اریک Courchesne ، نویسنده ارشد ، و همچنین یکی از اساتید دانشگاه  بررسی کرد .چندین مطالعه ، از جمله تحقیقاتی که توسط پیرس انجام شد، نشان داده‌اند که آزمایش های ساده‌ای که در اولین روز تولد نوزاد اجرا می‌شود ، می‌تواند علائم اختلال طیف اوتیسم را تشخیص دهد. و با این حال سن متوسط تشخیص اوتیسم در ایالات‌متحده ، اغلب سال‌ها بعد ، معمولا ً بین سه و چهار سالگی  است .

 

 

تشخیص اوتیسم در کاردرمانی

 

پیرس مدعی است که تاخیر میان بروز علایم اولیه اوتیسم و تشخیص آن،  با توجه به سرعت بخشیدن سریع رشد مغز در اولین سال‌های زندگی ، میتواند بهبودی را به تاخیر بیاندازد و درمان را مشکل کند. پیرس میگوید: اگر درمان در طول این دوره از رشد سریع مغز صورت گیرد ، پیامدها برای کودکان مبتلا به اوتیسم می‌تواند بهبود یابدبرای انجام این پژوهش , پیرس و همکارانش ۱,۲۶۹ کودک را از جمعیت عمومی اوتیسم ارزیابی کردند که اولین ارزیابی تشخیصی خود را بین ۱۲ تا ۳۶ ماهگی قراردادند. پیرس میگوید : " یافته‌های ما نشان می‌دهد که تشخیص اوتیسم در ۱۴ ماهگی باثبات می‌شود و در کل نسبت به دیگر تشخیص‌ها ، مانند تاخیر زبان و یا رشدی ، پایدارتر است . "

" در یک نوزاد مبتلا به اوتیسم و با توجه به سطح معمولی تست های اولیه ، ضروری است که ما از هر ابزار موثری در ابتدای کار استفاده کنیم تا بتوانیم درمان کودکان را به نفع آن‌ها و خانواده‌های آن‌ها در شروع طیف آغاز کنیم ."

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.