کلینیک کاردرمانی آریان

گفتاردرمانی کودکان

  • صفحه اصلی
  • گفتاردرمانی اختلال کم‌توجهی _بیش‌فعالی
گفتاردرمانی اختلال کم‌توجهی _بیش‌فعالی

گفتاردرمانی اختلال کم‌توجهی _بیش‌فعالی

عوامل زیادی توانایی توجه و تمرکز کودکان را در سنین مدرسه تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد . اختلال کم‌توجهی _بیش‌فعالی به طور معمول این اختلال توسط یک روان‌ پزشک و یا یک روانشناس بالینی تشخیص داده می‌شود .شیوع این اختلال در پسران چهار برابر بیشتر از دختران است.

گفتاردرمانی خدماتی را  به کودکان باADHD که در  یادگیری زبان و درک آنچه که به آن‌ها گفته می‌شود دچار مشکل هستند ، ارائه میدهد.  کودک مبتلا به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ممکن است مهارت‌های شنیداری ضعیفی داشته باشد ،  در درک کلمات و جملات ناتوان باشند و آنچه را که می‌خواهند درجملات مبهم بگویند.

مهارت‌های اجتماعی مهارت‌هایی هستند که در برقراری ارتباط با دیگران مورد نیاز است . کودکان مبتلا به اختلال کم‌توجهی ـ بیش‌فعالی ، مشکل درک و استفاده از قوانین گفتگو را دارند ، ممکن است در حفظ تماس چشمی دچار مشکل باشند.

 

 

گفتارمانی برای کودکان

 

گفتاردرمانی چگونه می‌تواند به آنها کمک کند :

نه همه کودکان ، بلکه بسیاری از افرادی که ADHD دارند مشکلات زبانی و ارتباطی را تجربه خواهند کرد . گفتاردرمانی، ارزیابی مفصلی از مهارت‌های زبان  و ارتباطات کودک را به عهده خواهد گرفت و یک برنامه درمانی غیر اختصاصی برای نیازهای خاص کودک را فراهم خواهد کرد .  گفتاردرمانی بر درک کودک از کلمات و جملات ، نحوه استفاده کودک  از زبان در صحبت‌های روزمره ، توسعه مهارت‌های اجتماعی مناسب مانند تمام کردن موضوع، نگاه کردن به موضوع و بحث بر روی موضوع ، کار خواهد کرد . گفتاردرمانی استراتژی‌های رفتاری را برای افزایش آگاهی و کنترل  هیجانات درونی ، استفاده از ارتباط چشمی مناسب برای ارتباط موفق اجرا خواهد کرد .  گفتاردرمانی ، آموزش والدین را بر روی ایجاد مهارت‌های اجتماعی در خانه و کلینیک و مدرسه فراهم می‌کند .

گفتاردرمانگران میتوانند با بچه‌های بزرگتر که برای ادامه تحصیل تلاش می‌کنند کار کنند. گفتاردرمانگران با ارائه استراتژی‌ها و نکاتی برای تمرکز و مدیریت زمان برای تسهیل کارهای روزمره و انجام تکالیف مدرسه به کودک کمک کنند .

 

 

لینک منبع

 

 

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.