کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی ذهنی-آموزشی

  • صفحه اصلی
  • نقش کاردرمانی در بهداشت روانی اجتماعی
نقش کاردرمانی در بهداشت روانی اجتماعی

نقش کاردرمانی در بهداشت روانی اجتماعی

منشا کاردرمانی ریشه در سلامت روانی جامعه دارد ، به طوری که کاردرمانی در اوایل قرن بیستم ، با هدف افزایش بهداشت روانی شروع به کار کرد . افراد مبتلا به بیماری روانی ، که در سال۱۹۶۳ به اوج خود رسیدند ، کاردرمانی به منظورحفظ سلامت روانی جامعه  خدمات درمانی خود را از طریق کاردرمانگران ارائه کرد. امروزه کاردرمانگران در همه محیط‌های اجتماعی مانند  مراکز بهداشت روانی ، مدارس ، بیمارستان ها ، منازل و دیگر مراکز درمانی خدمات خود را ارائه  می‌کنند .

کاردرمانگران آموزش می‌بینند تا خدماتی ارایه دهند که مشکلات جسمی و روانی در بیماران با انواع اختلالات و بیماری ها را درمان کنند . بدین منظور کاردرمانگران باید تجارب زیادی در زمینه های بالینی  کسب کنند.شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه مداخلات کاردرمانی پیامد و نشانه ها را برای کسانی که در جامعه دچار بیماری‌های روانی هستند ، بهبود می‌بخشد .خدمات کاردرمانی را می‌توان در حوزه‌های آموزش، کار، افزایش مهارت‌ها ، بهداشت و سلامت ارائه کرد .

 مثال‌هایی از مداخلات کاردرمانی در سلامت روانی جامعه عبارتند از:

  • ارزیابی و ارائه خدمات در خانه ، محل کار ، مدرسه و دیگر محیط‌ها برای ارتقای عملکرد بیماران
  • ارائه برنامه‌های آموزشی برای یادگیری انواع مهارتها در گروه‌ها یا کلاس‌ها به منظور بهبود مسئولیت پذیری ، خودآگاهی ، مهارت‌های بین فردی و اجتماعی ، مدیریت استرس  و ایفای نقش ( به عنوان مثال ، والدین )
  • همکاری با بیماران برای افزایش علایق پژوهشی و سرگرمی آنها
  • تسهیل در روند آموزشی مهارت‌های مورد نیاز برای دست یافتن به زندگی مستقل در جهت استفاده از منابع اجتماعی ، مدیریت زمان ، مدیریت دارو ،مراقبت از خود  و احساس امنیت در خانه و در جامعه
  • ارائه خدمات برای انجام فعالیت‌های روزمره زندگی ( مانند بهداشت و نظافت )
  • همکاری با والدین ، مراقبین و معلمان به منظور تآمین منابع و وسایل مورد نیاز بیماران
  • انجام ارزیابی‌های عملکردی و نظارت مداوم بر افراد
  • ارائه راهنمایی و مشاوره به افراد در تمام زمینه‌های کاری
  • ارائه ارزیابی و درمان افراد با انواع اختلالات پردازش حسی

 

 

نقش کاردرمانی در بهداشت روانی اجتماعی

 

افراد در تمامی سنین که مبتلا به یک بیماری روانی هستند می‌توانند از کاردرمانی بهره‌مند شوند . علاوه بر این ، والدین و اعضای خانواده می‌توانند از این خدمات برای یادگیری راه‌هایی برای مقابله با استرس و برنامه ریزی برای مسئولیت‌های روزانه استفاده کنند تا بتوانند به زندگی خود معنی ببخشند. متخصصان کاردرمانی موانعی را برای عملکرد بهینه از طریق مداخلاتی که بر ارتقا مهارت‌های موجود ، ایجاد فرصت‌ها ، ارتقا سلامت ، ارتقا یا سازگاری با محیط یا فعالیت و جلوگیری از بازگشت آن‌ها تمرکز می‌کنند ، مخاطب قرار می‌دهند . در زیر فهرستی از موانع رایج اجتماعی و مداخلات درمانی حرفه‌ای آورده شده‌است . بیماری روانی علت اصلی ناتوانی در جهان است که می‌تواند به طور قابل‌ توجهی توانایی افراد را برای انجام فعالیت‌های روزمره زندگی ، تحت‌تاثیر قرار دهد . کاردرمانی یک شغل حیاتی برای کمک به افراد مبتلا به بیماری روانی است که مهارت‌های مورد نیاز آنان برای زندگی را به کامل‌ترین شکل رشد می‌دهد .

 

 

لینک منبع

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.