کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • تاثیرتکنولوژی در ایجاد اختلال در عملکرد انشان از دیدگاه کاردرمانی
تاثیرتکنولوژی در ایجاد اختلال در عملکرد انشان از دیدگاه کاردرمانی

تاثیرتکنولوژی در ایجاد اختلال در عملکرد انشان از دیدگاه کاردرمانی

آیا انسان ها در سال 2100 اینگونه به نظر می رسند؟ چگونه فناوری می تواند بدن انسان را تغییر دهد

اثرات تکنولوژی مدرن بر بدن انسان موضوع صحبت بسیاری از دانشمندان را تشکیل می دهد.

از سندرم تونل کارپال گرفته تا  فشار چشمی و یا عارضه ای که به عنوان "گردن تکنولوژیک" شناخته می شود، اثرات منفی استفاده طولانی مدت از تکنولوژی بر روی بدن انسان به خوبی اثبات شده است.

در حال حاضر یکی از شرکت های فعال در این زمینه، یک مدل سه بعدی از آینده انسان را بر اساس برخی پیشبینی های علمی شبیه سازی کرده که واقعا وحشتناک است.

"مندی" یا انسان سال 2100 دارای یک کمر غوز کرده است که، به دلیل ساعت ها کار در جلوی مانیتور کامپیوتر دفترش و خم کردن گردن خود به سمت گوشی های هوشمند به این صورت در آمده.

به دلیل استفاده بیش از اندازه از گوشی های هوشمند، زائده هایی در درون جمجمه جوانان رشد خواهد کرد.

رشد عضلات گردن او نیز به دلیل آسیب ناشی از وضعیت بد نشستن و استفاده از مانیتور و گوشی هوشمند، بیش از حد رشد کرده اند
کالیب بیکه، یکی از متخصصین رشته بهداشت و سلامت در  مپل در این خصوص گفت: "ساعت ها استفاده طولانی از گوشی هوشمند، گردن شما را خم کرده و ستون فقراتتان را دچار مشکل می کند.

"در نتیجه، عضلات گردن شما باید حجیم تر شوند تا بتوانند از سر شما حمایت کنند.

"ساعت ها نشستن در مقابل کامپیوتر دفتر نیز به این معنی است که قسمت میانی بدنتان به جای اینکه صاف و راست باشد شروع به خم شدن می کند.
تمام بخش های بدن انسان به جز یکی نسبت به اجدادمان تکامل یافته است.

شبیه سازی مندی  در اینجا تمام نمی شود. جمجمه او ضخیم تر شده و همین امر از مغز او در برابر امواج رادیوفرکانسی ای که از گوشی های هوشمند متساعد می شوند و برخی معتقدند که می توانند پیامدهای جدی ای برای سلامتی انسان به همراه داشته باشند حفاظت می کند.

مغز او نیز بر اساس نظریه علمی ای که اخیرا منتشر شده و بیان داشته که سبک زندگی روتین باعث کاهش توانایی مغز انسان می شود، کوچکتر شده است.

در عین حال، دست او به شکل یک چنگک پنجه مانند در آمده و آرنج او هم به دلیل دوره های طولانی نگه داشتن گوشی های هوشمند فقط 90 درجه خم می شود
 

دکتر نیکولا جورجویچ از  موسسه مد آلرت در این خصوص می گوید: "نحوه نگه داشتن تلفن های هوشمند ممکن است در طولانی مدت  باعث ایجاد" پنجه متن نویس "و" آرنج 90 درجه "شود که به عنوان سندرم تونل کوبیتال شناخته می شود.

"این سندرم به علت فشار یا کشش عصب زند زیرین که در شیار طرف داخلی آرنج قرار دارد به وجود می آید.

"این عارضه باعث ایجاد بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن در انگشت حلقه و انگشت کوچک می شود و لذا باعث درد دست و ضعف در دست خواهد شد و باعث می شود آرنج برای مدت طولانی خم بماند.

تغییرات فیزیکی نهایی مندی احتمالا خیلی عجیب و غریب تر هستند چرا که او دارای مجموعه ای از پلک های دوم برای فیلتر کردن نور بیش از حد منتشر شده از دستگاه های فن آوری خواهد بود.

کاسون راتنایاک از دانشگاه تولدو نشان می دهد که این توسعه تکاملی می تواند میزان نور مضری را که به چشم فرد می رسد کاهش دهد.
وی در ادامه افزود: این انسان ممکن است یک پلک بزرگتر داشته باشد که از قرار گرفتن در معرض نور بیش از حد جلوگیری می کند، یا لنز چشم نیز ممکن است تکامل یابد، به طوری که مانع از ورود نور آبی مضر شود.
مدل مندی نه تنها یک مدل فوق العاده است و در برابر بسیاری از صدمات مقاوم می باشد بلکه ، نمای جالب و منحصر به فردی را از آینده انسان ارائه می نماید.
 جیسون اوبرین، مدیر اجرایی TollFreeForwarding.com، که این مدل را شبیه سازی کرده در این خصوص، گفت: "فناوری به ما چیزهای زیادی نظیر راحتی، ازادی، سرگرمی و چیزهای بیشتر می دهد - اما اینجا یک بده بستان وجود دارد و لذا تکنولوژی چیزهای بیشتری از ما خواهد گرفت.

لذا استفاده بیش از حد تکنولوژی گاهی اوقات می تواند به سلامت ما لطمه وارد کند.

"در حالی که مزایای تکنولوژی برای افراد و کسب و کارها بسیار زیاد است، بهتر است به گونه ای از آن استفاده کنید که اطمینان حاصل شود که سلامتی شما در درازمدت آسیب نخواهد دید.

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.