کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی کودکان

  • صفحه اصلی
  • از متخصص کاردرمانی فرزند خود چه انتظاری دارید
از متخصص کاردرمانی فرزند خود چه انتظاری دارید

از متخصص کاردرمانی فرزند خود چه انتظاری دارید



متخصص کاردرمانی شما احتمالاً یکی از بهترین دوستانتان خواهد بود چرا که مراقبت های بهداشتی خاصی را به شما ارائه می دهد. بعضی از کودکان از سن چند ماهگی با متخصصین کاردرمانی سرو کار دارند و حتی تا سنین بزرگسالی به طور هفتگی با آنها ملاقات می کنند.

پس ، مهم است شخصی را پیدا کنید که هم شما و هم فرزندتان بتوانید تعامل خوبی را با او برقرار نمایید چرا که شما به دنبال رابطه ای هستید که سال ها ادامه داشته باشد ، بنابراین نباید مدام به فکر تغییر کلینیک یا درمانگران خود باشید. متخصص کاردرمانی شما قرار است نقش مهمی را در رشد و پیشرفت فرزندتان ایفا کند ، بنابراین ابتدا خوب جست و جو کنید تا فرد مناسبی را بیابید.

این کار می تواند به روش آزمون و خطا انجام شود. در حالی که شما می توانید تمام بررسی ها و اطلاعات موجود را جست و جو کنید، اما ممکن است حتی بهترین متخصص کاردرمانی نیز از نظر شما شخصیت خوبی نداشته باشد.


ارزیابی های متخصص کاردرمانی

اولین چیزی که می توانید از متخصص کاردرمانی جدید خود انتظار داشته باشید انجام ارزیابی های اولیه است. این ارزیابی ها برای همه افراد درگیر در زمینه درمانی مهم هستند.. متخصص کاردرمانی نه تنها باید برای کشف نیازهای فرزند شما وقت بگذارد بلکه باید از شما بخواهد تا اهداف خود را از معالجه بیان کنید.

پس آماده باشید تا سوالات زیادی از شما پرسیده شود و شما نیز باید سؤالات زیادی از متخصص کاردرمانی خود  بپرسید تا او درک کند که این موضوع فقط مربوط به کودک نیست بلکه برای کل خانواده مهم است.

سعی کنید استراتژی های خاصی را اتخاذ نمایید و توصیه های درمانگر را در امور روزمره خود بگنجانید و بر امور تسلط پیدا کنید.


اگر  کاردرمانگر چیزی را برای زندگی روزمره فرزندتان مناسب نمی داند با او ، صحبت کنید! چرا که تمرکز بر روی استراتژی هایی که برای فرزند شما مناسب نیستند برای هیچ کسی خوب نیست

در طول ارزیابی ، به درمانگر خود فرصت دهید تا با فرزندتان آشنا شوید و با او ارتباط برقرار کند زیرا کاردرمانگرها مانند کارآگاهان هستند و از هر موقعیتی برای کشف نقایص موجود در مهارت ها استفاده می کنند

انتظاراتی که از متخصص کاردرمانی کودک خود دارید
بازی بهترین استراتژی  کاردرمانگر برای ایجاد هیجان  در کودکان و درمان انهاست. بنابراین کاردرمانگران ماهر توانایی خاصی در تبدیل یک جلسه به یک جلسه بازی و کند و کاو نقاط قوت و ضعف کودکتان دارند.

شما بعد از مشاهده نتایج خاصی که کاردرمانگر پس از به راه انداختن یک بازی به نظر احمقانه به انها دست می یابد متعجب خواهید شد.

اگر چه ممکن است به نظر برسد که فرزند شما و  کاردرمانگر در حال انجام بازی ساده ای هستند ، اما در واقع درمانگر در حال آنالیز تعادل فرزند ، هماهنگی چشم و دست ، درک عمقی ، واکنش های ناگهانی ، مهارت های اجتماعی و موارد دیگر است.

مطمئن باشید که کاردرمانگر  می داند به دنبال چه چیزی است و چه چیزهایی را باید ارزیابی کند



پس از ارزیابی ، کاردرمانگر قطعا  یافته های اولیه را با شما در میان می گذارد و برنامه درمانی خود را به شما پیشنهاد می کند. حالا زمانی است که می توانید سؤالات خود را مطرح کنید و اطلاعاتی را در مورد چگونگی رفع نیازهای فرزندتان در خانه دریافت نمایید. به خاطر داشته باشید که شما قرار است رابطه طولانی ای با  کار درمانگر خود داشته باشید پس. نیازی نیست که نگران پرسیدن سوالاتتان باشید ، زیرا با پیشرفت روند درمان فرزندتان ، زمان کافی برای پرسیدن سوالات وجود خواهد داشت

تنظیم اهداف کاردرمانی

متخصصین کاردرمانی همیشه از اهداف والدین برای معالجه آگاه هستند. کودکان تنها چند ساعت از وقت خود را در هفته برای درمان می گذارند ، اما بیشتر وقت خود را در خانه و مدرسه هستند. این بدان معنی است که آنچه در خارج از کلینیک اتفاق می افتد نیز به همان اندازه داخل کلینیک مهم است.

بنابراین کاردرمانگر به خوبی می دانند که اگر پیشنهادی که ارائه می دهد با ارزش های فرد ، سبک زندگی یا روال خانواده شما مطابقت نداشته باشد ، عملی نخواهد شد و کودک هم از ان سودی نخواهد برد.

بنابراین کاردرمانگر باید از شما در هنگام برنامه ریزی کارها سوال کند، تا با روال زندگی شما و فرزندتان بیشتر اشنا شود
مثلا آیا پوشیدن جوراب ها در اول صبح باعث تغییر روال زندگیتان می شود؟


به  کاردرمانگر خود اجازه دهید تا از تجربیات زندگی روزمره شما و فرزندتان آگاه شود تا بتواند آنها را در اهداف درمانی لحاظ کند.

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.