کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی اوتیسم

کاردرمانی کودکان اوتیسم در منزل

کاردرمانی کودکان اوتیسم در منزل

در این مقاله به شما عزیزان روش هایی را پیشنهاد میکنیم که بتوانید کودک اوتیسم خود را در منزل درمان کنید . با ما همراه باشید : 

پنج روش برای بهبود کاردرمانی از راه دور برای دانش آموزان اوتیسم 

کاردرمانگران کودکان ارائه خدمات کاردرمانی از راه دور را چالش برانگیز میدانند. ایجاد یک روال ثابت ورفع نیازهای اجتماعی-عاطفی، همچنین درگیر کردن دانش آموزان از طریق روشهای یادگیری اختصاصی، مسائلی است که مربیان به سختی میتوانند در یک محیط یادگیری از راه دور آن ها را مدیریت کنند.
 
بسیاری از دانش آموزان استثنایی که نیاز به یادگیری عملی دارند، درصورت محروم شدن ازتعاملات حضوری در مدرسه، میتوانند خیلی سریع مفاهیم و روال آموزش خود را که یادگیری آن ماهها یا حتی سال ها زمان برده است، از دست بدهند.
 
کاردرمانگران و والدین کودکان استثنایی برای بهبود این افت و تغییر روند این کودکان چه می توانند انجام دهند؟
 
کاردرمانی اوتیسم در منزل

1. والدین را به ایجاد یک برنامه منظم وثابت تشویق کنید.

همه کودکان به یک برنامه ثابت و منظم در زندگی خود نیاز دارند، حال آنکه کودکان با نیازهای ویژه، حتی بیشتر به آنها احتیاج دارند. در ادامه باید گفت همین مساله در همه گیری کرونا باعث شده که دادن تغییرات اساسی در یادگیری کودکان به خصوص کودکان با نیازهای ویژه، دشوار بنماید.
 
به همین منظور، کاردرمانگران در کلینیک های کاردرمانی  والدین دانش آموزان با نیاز های ویژه  را تشویق می کنند که یک برنامه روزانه درمانی و منظم برای یادگیری فرزندانشان در خانه تنظیم کنند.
 
عدم اطمینان و ماهیت گیج کننده یادگیری در خانه ممکن است درک آن را برای دانش آموزان دشوار کرده باشد به همین دلیل تنظیم یک برنامه زمانی مشابه آنچه در مدرسه استفاده می کردنند، ممکن است به آنها کمک کند تا با یادگیری و درمان کاردرمانی در خانه احساس راحتی کنند.
 
به یاد داشته باشید که ایجاد این برنامه  کاردرمانی برای کودک باید تلاشی هماهنگ بین کاردرمانگران کودک، دانش آموز و خانواده باشد. هر کس باید آنچه که در حوزه خود کار می کند را به اشتراک بگذارد یعنی والدین آنچه در خانه کار می کنند، کاردرمانگر آنچه در مرکز کاردرمانی کار می کند و سپس این برنامه را با دانش آموز هماهنگ کنند.
 

2. از خانه به عنوان منبع فرصت استفاده کنید.

در کار با کودکان اوتیسم کاردرمانگران ترغیب می شوند تا خانواده ها را تشویق کنند که چگونه می توانند از مواد داخل خانه خود برای کمک به کودکان خود در زمینه غنی سازی زبان استفاده کنند. گردش در اطراف خانه و بیرون از خانه برای یافتن موارد خاص و صحبت در مورد آنها می تواند روش خوبی برای ساخت واژگان روزمره باشد.
 
اگر شما با تماس ویدئویی یادگیری از راه دور انجام می دهید، می توانید کودک را راهنمایی کنید تا با والدین خود بگردد و موارد را پیدا کند سپس در تماس ویدیویی در مورد آنها با شما صحبت کند. این مدل به والدین چگونگی غنی سازی مهارت های زبانی کودکان را نشان می دهد و درعین حال به کاردرمانگران این امکان را می دهد که عملکرد کودک را ارزیابی کنند.
 
کاردرمانی اوتیسم

3. از منابع دیجیتال برای ارتقا تعامل استفاده کنید.

کودکان استثنایی تمایل به یادگیری تعاملی دارند و به اینگونه روشها به خوبی پاسخ می دهند. بسیاری از کاردرمانگران به دنبال تمرینات دیجیتالی هستند که بتواند توانایی دست ورزی این کودکان را در حال حرکت کردن ارتقا دهند. در واقع جایی که بتوانید در آن جا برنامه های تعاملی را برای کار درمانی از راه دور پیدا کنید نرم افزار google app است.
 

 4- نیازهای اجتماعی-عاطفی کودکان استثنایی را برطرف کنید.

هنگام تدریس از راه دور کاردرمانگران نیازهای اجتماعی-عاطفی کودکان را همراه با نیازهای تحصیلی آنها به عنوان یک اولویت بالا نگه دارند. کودکان نمی توانند بیاموزند وقتی از حوادث جهانی استرس داشته باشند و تمام فکرشان این مسائل باشد و احساس ناتوانی می کنند در برابر گستردگی اطلاعاتی که دریافت می کنند.

با تصدیق و درک کردن ترسهای واقعی آنها و ارائه ابزاری برای مقابله با این ترسها، می توانیم کودکان خود را از وحشت آزاد کرده و به آنها اجازه دهیم مهارتهای مهم را برای ادامه کاردرمانی از راه دور بیاموزند.

 

کاردرمانی در منزل

 

5- ارتباط خانواده را در اولویت قرار دهید.

بسیاری از کاردرمانگران اذعان کرده اند، گرچه آنها با اکثر دانش آموزان خود به گونه ای ارتباط معناداری برقرار کرده اند، اما در مورد خانواده های آنها اینگونه نیست. آنها به سختی می توانند والدین را در خارج از جلسه یا کنفرانس ببینند و این موضوع باید تغییر کند.

درک این نکته که خانواده ها بخش جدایی ناپذیر از تیم آموزش از راه دور هستند و حمایت و توانمند سازی آنها تأثیر مستقیم بر کودکان استثنایی ایجاد می کند بسیار قابل توجه است. سعی کنید در ابتدا و یا پایان هر جلسه از آنها دعوت کنید تا به شما برای ایجاد روابط کمک کنند، تکنیک ها را نشان دهید و در انجام تمارین آنها را شریک کنید.

 

 کلینیک آریان با خدماتی از قبیل بازی درمانی، گفتاردرمانی، تمارین حرکتی و حسی و خدمات متنوع دیگرآماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. جهت تماس با کلینیک کاردرمانی آریان از طریق شماره های زیر اقدام کنید:

021-22091719

021-22142604

021-26766428

و شماره واتساپ:09301969614

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.