کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • خستگی بیش از اندازه حسی در اوتیسم چیست؟(بهترین کلینیک کاردرمانی حسی در تهران)
خستگی بیش از اندازه حسی در اوتیسم چیست؟(بهترین کلینیک کاردرمانی حسی در تهران)

خستگی بیش از اندازه حسی در اوتیسم چیست؟(بهترین کلینیک کاردرمانی حسی در تهران)

حساسیت به انواع خاصی از ورودی های حسی(بهترین کاردرمانگر حسی)

داشتن حساسیت های منحصر به فرد نسبت به انواع خاصی از ورودی های حسی می تواند در موقعیت های روزمره مانند مدرسه، محل کار یا محیط های اجتماعی چالش هایی ایجاد کند. برای افرادی که بیش از حد حساس هستند، گذراندن تمام روز در زیر نورهای LED یا فلورسنت، پیمایش در فضای شلوغ یا پردازش مکالمات در اتاق‌هایی که صدای پس‌زمینه یا نویز دارند، می‌تواند تلاش زیادی داشته باشد. این می تواند از نظر جسمی و عاطفی فوق العاده خسته کننده باشد و باعث شود فرد برای انجام کارهای مهم دیگر احساس خستگی بیش از حد کند.

حفظ تعادل سیستم حسی(بهترین کلینیک کاردرمانی حسی تهران)

بسیاری از افراد اوتیستیک از تحریک به عنوان نوعی تلاش حسی برای حفظ تعادل سیستم حسی خود استفاده می کنند. حرکات تکراری، صداها یا بی قراری می تواند به افراد مبتلا به اوتیسم کمک کند آرام بمانند، استرس را از بین ببرند یا ورودی های حسی ناراحت کننده را مسدود کنند.

خستگی بیش از اندازه حسی در اوتیسم

سرکوب تحریکات

با این حال، گاهی اوقات حرکت مداوم می‌تواند در برخی شرایط خاص (مانند محل کار) نامناسب یا مخرب به نظر برسد، بنابراین افراد اوتیستیک اغلب احساس می‌کنند که باید تحریک خود را سرکوب کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، خودتنظیمی سخت‌تر می‌شود و منجر به خستگی بیش از اندازه حسی یا فرسودگی می‌شود.

خستگی بیش از اندازه حسی

خستگی بیش از اندازه حسی زمانی اتفاق می افتد که یک محرک حسی شدید بر توانایی شما برای مقابله غلبه کند. این می تواند توسط یک رویداد منفرد، مانند یک صدای بلند غیرمنتظره، ایجاد شود، یا به دلیل تلاشی که برای مقابله با حساسیت های حسی در زندگی روزمره انجام می شود، می تواند در طول زمان ایجاد شود. اضافه بار حسی می تواند مانند اضطراب شدید، نیاز به فرار از موقعیت یا مشکل در برقراری ارتباط باشد. هنگامی که مغز مجبور است تمام منابع خود را در پردازش حسی بگذارد، می تواند عملکردهای دیگر مانند گفتار، تصمیم گیری و پردازش اطلاعات را متوقف کند.در این زمینه کاردرمانی حسی خوب در تهران میتواند مسایل مربوط به این اختلال را با بهترین ارزیابی تشخیص و درمان نماید

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.