اختلال بیش فعالی

درمان اختلالات بیش فعالی در کودکان

درمان بیش فعالی فقط در مصرف دارو نیست. درمان های مؤثر دیگری نیز وجود دارد که می تواند به کودکان مبتلا به اختلالات بیش فعالی کمک کند تا توانایی خود را برای توجه بیشتر، رفتار تکانشی و فعالیت بیش ازحد را کنترل کنند. وعده های تغذیه ای، بازی و تمرین و یادگیری مهارت های اجتماعی بهتر، همه آنها  بخشی ازیک برنامه  کاردرمانی متعادل است که می تواند عملکرد در مدرسه روابط کودک با دیگران را بهبود  بخشد و استرس و سرخوردگی را کاهش دهد.

درمان اختلال بیش فعالی درکودکان

اهمیت خواب در درمان  اختلالات بیش فعالی : خواب با کیفیت منظم می تواند منجر به بهبود چشمگیر علائم بیش فعالی  شود. با این حال، بسیاری از کودکانی که ، در شب به خواب می روند. گاهی اوقات این مشکلات خواب را  به علت داروهای محرک  دارند ، کاهش دوز و یا متوقف کردن دارو به طور کامل مشکل را حل می کند. با این حال، درصد زیادی از کودکان مبتلا به بیش فعالی که از محرک ها استفاده نمی کنند نیز مشکلات خواب دارند. اگر فرزند شما یکی از آنها باشد، راهنمایی های زیر می تواند کمک کند. تنظیم زمان خواب به طور منظم (و اجرای آن).خاموش کردن تمام  وسایل الکترونیکی (تلویزیون، کامپیوتر، بازی های ویدئویی) حداقل یک ساعت قبل از خواب. محدودیت فعالیت بدنی در شب تاثیر گذار هستند. تغذیه خوب می تواند به کاهش علائم بیش فعالی کمک میکند برنامه غذایی یا تنقلات به طور منظم بیش از سه ساعت ازهم جدا باشد . این امر باعث حفظ قند خون کودک و  بحداقل رساندن زودرنجی  و  ثبات  تمرکز و توجه  در کودک می شود.

برای اطلاعات بیشتر به لینک منبع مراجعه کنید.