کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • لوح رایانه می‌توانند به درمان گفتار برای کودکان کمک کنند
لوح رایانه می‌توانند به درمان گفتار برای کودکان کمک کنند

لوح رایانه می‌توانند به درمان گفتار برای کودکان کمک کنند

محققان دریافته اند که کامپیوتر و تبلت می‌توانند در بهبود اختلالات گفتاری کودکان موثر باشد .

مطالعه‌ای توسط دانشمندان در دانشگاه مرکزی کازان در روسیه نشان داد که استفاده از بازی‌های رایانه‌ای بر روی تبلت ‌ها می‌تواند اثرات قابل‌توجهی بر انگیزش و رضایت کودکان در سنین بین ۳ تا ۱۰ سال در جلسات و کلاس‌ها داشته باشد .

این تحقیق - که توسط وزارت آموزش علوم و ورزش اسلوونی و صندوق اجتماعی اروپا - انجام شد نشان داد که نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری سرگرم کننده می‌تواند به کودکان کمک کند کلماتی را تلفظ کنند که  برای آن‌ها مشکل است .

یکی از اعضای تیم پژوهش در این مقاله میگوید : " نتایج پرسشنامه نشان داد که قرص‌ها تاثیر مثبتی بر یادگیری اجتماعی کودکان دارد . در حالیکه در درمان سنتی ، مربیان به طور فعال کودکان را درگیر می‌کنند و سعی در تحریک گفتار آن‌ها دارند . "

این مقاله اشاره می‌کند که نتایج مثبت استفاده از کامپیوتر در بسیاری از مردم،  فرآیند آموزشی را به چالش می‌کشد .

علاوه بر این ، استفاده از تبلت ها بسیار راحت است ،  زیرا  کوچک و قابل حمل هستند و می‌توانند در خانه ،  بیمارستان یا کلاس درس از آن استفاده کرد .

دانشگاه فدرال کازان ، استاد دانشگاه علوم پزشکی  اظهار داشت : " ما دریافتیم که پیشترفت کودکان درانجام تکالیف نوشتاری در تبلت، بسیار بیشتر از روش سنتی است . "

به طور کلی ، تبلت ها رویکرد بسیار متفاوتی نسبت به روش‌های سنتی یادگیری نشان می‌دهند و آشکار است که ،گفتاردرمانی در کودکان با استفاده از تبلت ها احساس آزادی بیشتری برای کشف و آزمایش شفاهی و تعامل با بازی‌ها و وظایف کودکان دارند .

 

لینک منبع

 

 

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.