کلینیک کاردرمانی آریان

گفتاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • تاثیر حیوانات خانگی بر روند گفتاردرمانی
تاثیر حیوانات خانگی بر روند گفتاردرمانی

تاثیر حیوانات خانگی بر روند گفتاردرمانی

 

 

براساس تحقیقات جدید انجام‌شده در جمهوری‌چک ، که در مجله Anthrozoos منتشر شده‌است ، داشتن یک حیوان خانگی برای کودکان ، تاثیرات گفتاردرمانی را افزایش میدهد.

این مطالعه توسط دانشگاه علوم طبیعی چک در پراگ انجام شد که در آن پاسخ ۷۶ کودک بین چهار و هفت سال برای درمان اختلالات گفتاری مورد آزمایش قرار گرفت . نیمی از آن‌ها که حیوان خانگی داشتند و نیمه دیگر که این شرایط را نداشتند تحت بررسی قرار گرفتند. محققین مشاهده کرده‌اند که افرادی که در این آزمایش با یک سگ حضور داشتند ، به گفتاردرمانی واکنش بهتری نشان دادند .

Kristyna Machova ، از دپارتمان رفتارشناسی حیوانات ، گفت : " حضور سگ رابطه کودک با گفتاردرمانگر را بهبود می‌بخشد و ترس از درمان در کودکان کاهش می یابد و از آن‌ها در انجام این آزمایش حمایت می‌کند ."در این تحقیق ، او و همکارانش نوشتند : " گفتار درمانی با کمک سگ می‌تواند روش مناسب و مکملی برای رویکرد درمان اختلالات گفتاری باشد.  "

در میان پیشرفت‌هایی که محققان شاهد آن بودند ،  پر کردن گونه‌هایشان با هوا ، تنگ کردن و بستن چشم‌هایشان و لبخند زدن از اقدامات مثبت این کودکان نسبت به کودکانی بود که در حال انجام گفتاردرمانی سنتی بودند . به علاوه ، کودکانی که گفتاردرمانی به کمک حیوانات را دریافت می‌کردند ، ارتباط بیشتری  با گفتاردرمانگر داشتند وحالات طبیعی بیشتری از خود نشان دادند  .

محققان گفتند که استفاده از سگ‌ها می‌تواند به درمان سایر اختلالات نیز کمک کند . با این حال ، آن‌ها اشاره کردند که تحقیقات بیشتری برای اثبات اینکه حیوانات خانگی چگونه می‌تواند در درمان کودکان با اختلالات دیگر و یا پارکینسون موثر باشد ، مورد نیاز است .

در حال حاضر ،گفتاردرمانی به کمک حیوانات خانگی در بهبود گفتار و مشکلات یادگیری در میان کودکان افزایش یافته ‌است .

 

لینک منبع

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.