کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • کاردرمانی کودکان از فناوری اصلاح ژن جهت کمک به درمان اوتیسم استفاده میکند
کاردرمانی کودکان از فناوری اصلاح ژن جهت کمک به درمان اوتیسم استفاده میکند

کاردرمانی کودکان از فناوری اصلاح ژن جهت کمک به درمان اوتیسم استفاده میکند

پژوهشگران کاردرمانی با استفاده از فناوری اصلاح ژن (کریسپر) توانستند مدل جدیدی از اتصالات مغزی را برای درمان اوتیسم ارائه نمایند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ام. آی. تی نیوز، پژوهشگران این دانشگاه با استفاده از فناوری اصلاح ژن توانستند بیان ژن مرتبط با اوتیسم و دیگر اختلالات عصبی تکاملی را در انسان مهندسی کنند.

پژوهشگران در آزمایشات خود توانستند الگوهایی را در ارتباط میان رفتار و اتصالات مغزی در حیواناتی مثل میمون ها مشاهده کنند که این الگوها به اتصالات مغزی انسان‌ها شباهت داشت.

پژوهشگران پیش از این با ارزیابی اوتیسم و اختلالات عصبی تکاملی در موش‌ها، داروهایی ارائه دادند که در آزمایش‌های بالینی مورد بررسی قرار گرفتند اما هیچ کدام موفقیت ‌آمیز نبودند. همین موضوع سبب شد تا بسیاری از شرکت‌های دارویی نیز آزمایش این داروها را به دلیل عملکرد ضعیف آنها متوقف کنند.

 

ارزیابی اتیسم و اختلالات عصبی تکاملی

 

اکنون پژوهشگران دانشگاه ام آی تی با همکاری پژوهشگران چینی، با تغییر مدل ارائه شده به نوع جدید امکان ارائه روش‌های بهتر درمان اختلال عصبی تکاملی را برای دانشمندان فراهم ساخته اند.

 

به گفته گوپینگ فنگ، استاد رشته علوم اعصاب دانشگاه ام.ای.تی و یکی از نویسندگان این پژوهش: هدف ما، ارائه مدلی برای کمک به درک بهتر مکانیسم عصبی اوتیسم و کشف گزینه‌های بهتر درمان برای انسان‌ها است.

فنگ با بیان اینکه هنوز از موفقیت این روش‌های درمانی مطمئن نیست، افزود: چنین پیشرفت هایی نیاز بیماران است چرا که به آنها امید به زندگی میبخشد. ما می توانیم تأثیر آنها را در چند سال آینده مشاهده کنیم و نتایج پژوهش‌های خود را از سطح آزمایشگاهی به سطح بالینی انتقال دهیم.

 

رابرت دسیمون، استاد رشته علوم اعصاب و یکی از نویسندگان این پژوهش گفت: باید گزینه‌های درمانی جدیدی برای مقابله با اختلال اوتیسم کشف شود چرا که  درمان‌های ارائه شده در بررسی موش‌ها، ناامید کننده بوده‌اند اما ما باور داریم که این پژوهش‌های ابتدایی می‌توانند به کشف درمان‌های بهتر و حتی درمان انواع شدیدتر اوتیسم کمک کنند.

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.