کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار سلامت کودک

  • صفحه اصلی
  • مراجعه به کلینیک کاردرمانی کودکان برای دریافت تشخیص مناسب کودکان مبتلا به اوتیسم
مراجعه به کلینیک کاردرمانی کودکان برای دریافت تشخیص مناسب کودکان مبتلا به اوتیسم

مراجعه به کلینیک کاردرمانی کودکان برای دریافت تشخیص مناسب کودکان مبتلا به اوتیسم

طبق گزارشات پژوهشگران در حوزه کاردمانی کودکان، یک نفر از هر چهار کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در زیر سن 8سالگی (که اغلبشان سیاه پوست یا اسپانیایی هستند) تشخیص مناسب را دریافت نمی‌کنند در حالیکه این تشخیص اهمیت زیادی در ارتقای کیفیت زندگی آنها دارد.

به گفته والتر زارودنی، نویسنده مجله پژوهش اوتیسم و استادیار دانشکده پزشکی راتگرز نیوجرسی و مدیر مطالعات اوتیسم در نیوجرسی:

با وجود اینکه آگاهی های ارائه شده توسط کاردرمانگران کودکان از اوتیسم افزایش یافته ولی همچنان این اختلال به ویژه در میان سیاهپوستان و اسپانیایی‌ها به خوبی تشخیص داده نمی‌شود.

پژوهشگران و متخصصان کاردرمانی کودکان به تحلیل داده‌های آموزشی و مدارک پزشکی 266 هزار کودک 8 ساله در سال 2014 پرداختند تا ببینند که چه تعداد از آنها که علایم اختلال را دارند، تشخیص یا خدمات بالینی دریافت نکرده‌اند.

از میان 4500 کودک شناسایی شده، 25 درصدشان تشخیص نگرفته بودند. اغلب آنها پسران سیاه پوست یا اسپانیایی تبار با اختلال در توانایی‌های اجتماعی، مهارت‌های اجتماعی و فعالیت‌های روزانه بودند که ناتوان در نظر گرفته نمی‌شدند.

به گفته زارودنی:«این شرایط دلایل مختلفی دارد که از موانع ارتباطی یا فرهنگی میان والدین این گروه اقلیت با پزشکان گرفته تا اضطراب از فرایند پیچیده تشخیص و ترس از انگ زدن به فرزندشان، متغییر است. بعلاوه بسیاری از این والدین که بعدها فرزندشان تشخیص طیف اوتیسم را دریافت می‌کرد بیشتر از مشکلات رشدی کودکشان نگران مسائل رفتاری یا پزشکی بودند».

به اعتقاد زارودنی، غربالگری همه کودکان نوپا، پیش دبستانی و مدرسه‌ای در کاردرمانی کودکان به کاهش نابرابری های تشخیصی کمک می‌کند. بعلاوه متخصصان بالینی با استفاده از تصاویر یا برنامه‌های هدایتگر بیمار می‌توانند به خانواده‌ها در جهت شناخت فرایند تشخیص، نتایج آزمونها و پیشنهادات درمانی کمک نمایند و بر موانع ارتباطی غلبه کنند.

به گفته او هنگامیکه کودکی در خطر اختلال تشخیص داده شد، دولت‌ها باید بیمه‌ها را ملزم به پوشش خدمات کاردرمانی کودکان و مداخلات درمانی اولیه اوتیسم نمایند و منتظر تشخیص قطعی نمانند.

این پژوهش از طریق شبکه نظارت بر اختلال رشدی و اوتیسم انجام شد که برنامه نظارتی وضع شده از جانب مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در ایالات متحده برای بررسی شیوع اختلال‌های رشدی در یازده ایالت آریزونا، آرکانزاس، کلرادو، جورجیا، مریلند، مینه سوتا، میسوری، نیوجرسی، کارولینای شمالی، تنسی و ویسکانسین بود.

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.