کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • مشکلات پردازش های تصویری میتواند ریشه واقعی مشکلات کودکان باشد
مشکلات پردازش های تصویری میتواند ریشه واقعی مشکلات کودکان باشد

مشکلات پردازش های تصویری میتواند ریشه واقعی مشکلات کودکان باشد

پردازش بصری درمورد چگونگی درک مغز و پردازش برداشت های چشم است. مشکلات پردازش تصویری همچنین می تواند بر مهارتهای مختلف دیگری در کودکان نیز تأثیر بگذارد.

برخی از محققان در گروه روانشناسی NTNU تایید میکنند که پردازش بصری و پردازش حسی ممکن است در مورد نارساخوانی کودکان صدق کند ، اما به همین دلیل برخی از کودکان در ریاضیات و مهارت های حرکتی کودکان نیز مشکل دارند.

 

علاوه بر این ، در کاردرمانی کودکان مشکلات مربوط به پردازش بصری ممکن است توضیح دهد که چرا برخی از افرادی که دچار تاخیر حسی هستند هنگام رانندگی، با سرعت کمتری واکنش نشان می دهند ، این نتیجه همانطور در یک شبیه ساز رانندگی نشان داده شده است.

 

یک گروه تحقیقاتی از NTNU دو گروه را مقایسه کردند ، که در مقاله جدید در مجله معتبر تحقیقات آموزشی اسکاندیناوی توضیح داده شده است.

یک گروه شامل ده درصد برتر از نوازندگان در یک تست است که اغلب برای تعیین اینکه فرد دچار نارساخوانی یا dyslexia  است ، و گروه دیگر از ده درصد که بیشترین تلاش را در آزمون داشتند ، استفاده می شود.

در کل ، محققان تقریباً 200 نفر را مورد بررسی قرار دادند. آنها از دو برنامه رایانه ای مختلف برای آزمایش شرکت کنندگان استفاده کردند. یک برنامه بررسی کرد که مغز در تشخیص حرکات یا تغییرات سریع در محیط چگونه کارآمد است ، در حالی که وظیفه ، کنترل پیدا کردن یک چهره پنهان در یک الگو بود.

 

زیگموندسون می گوید: ما تفاوت خوبی بین دو گروه با دانش های بالا یا پایین در توانایی آنها در درک حرکت پیدا کردیم.

این یافته های قبلی را که در همان جهت ذکر شده است ، تقویت می کند. محققان و کاردرمانگران هیچ تفاوتی بین گروهها در توانایی خود در حل وظیفه کنترل با ارقامی که شامل شکل و رنگ است ، نیافتند.

محققان NTNU پیش از این dyscalculia ، یعنی زمانی که فرد در حل مشکلات ریاضی ، به پردازش بینایی پیوند داشته باشد ، ارتباط برقرار کرده اند. همین ارتباط در مورد  کاردرمانی مشکلات حرکتی در کودکان نیز صدق می کند.

 

برنامه جدید برای تحقیق آسان کاردرمانی کودکان

پردازش بصری ممکن است یک توانایی ذاتی باشد که با وجود آموزش نمی توان آن را بسیار بهبود بخشید. این می تواند میزان موفقیت شما در فعالیت های خاص را محدود کند ، و تنها می توانید مهارت های دیگر و تمرینات توانبخشی کودکان را تا یک نقطه خاص جبران کنید.

اما یک برنامه جدید کاردرمانی حداقل می تواند تحقیق در مورد این موضوع را آسانتر کند. این می تواند به تعیین اینکه آیا کسی با پردازش بصری همراه با تغییرات سریع در محیط اطراف خود دست و پنجه نرم می کند ، کمک کند.

در کاردرمانی کودکان مربوط به جدیدترین مقاله ، تیم تحقیق از اپلیکیشن موسوم به مگنو استفاده کردند. محققان NTNU برنامه را برای سیستم عامل اندروید طراحی کردند. پروفسور جان کروگستی ، رئیس گروه علوم کامپیوتر (IDI) نیز در این تحقیق شرکت داشت.

 

Krogstie می گوید:  در IDI ما چندین وظیفه داریم که مربوط به این مشکل است ، چه در انجام تست خودمان و چه در صورتی که افراد زیادی می توانند چنین امتحانی را انجام دهند ، چگونه نتایج آزمون را مدیریت کنیم.

او می گوید : علاوه بر چالش های فناوری رایانه ای در ایجاد چنین سیستم هایی برای کاردرمانی این کودکان ، به طور خاص ، دامنه در اینجا مربوط به راه حل های کلی است که به یادگیری با استفاده از راه حل های IT کمک می کند.

Krogstie می گوید: با دانستن اطلاعات بیشتر در مورد چالش های خاص یادگیرنده ، می توانیم راه حل های سفارشی ایجاد کنیم که این چالش ها را در نظر بگیرد.

 

این کار به فعالیت گسترده تری در کارگاه تعامل رایانه ای یادگیرنده در بخش مربوط می شود.

این یک فعالیت میان رشته ای است که نیاز به همکاری در زمینه های دانشگاهی دارد و همچنین میتواند مرتبط به رشته کاردرمانی نیز باشد. داشتن یک رابطه کاری خوب با افراد دیگر در حوزه های دیگر مانند فیزیوتراپی و کاردرمانی کودکان و یا افرادی که روی روانشناسی یادگیری کار می کنند ، امری طبیعی است. همکاری با ماگنو به ما کمک می کند تا در زمینه های موضوعی دانشگاهی بهتر کار کنیم. این به روش های مختلف میتواند برای توانبخشی کودکان مفید باشد .


لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.