کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • چگونه کاردرمانی کودکان در منزل می تواند به آنها در چالش های خاص کمک کند
چگونه کاردرمانی کودکان در منزل می تواند به آنها در چالش های خاص کمک کند

چگونه کاردرمانی کودکان در منزل می تواند به آنها در چالش های خاص کمک کند

کودکان دارای چالش های خاص اغلب به کاردرمانی احتیاج دارند. یکی از شرایطی که بر مهارت های حرکتی تأثیر می گذارد اختلال هماهنگی رشد است (که بعضاً در کاردرمانی کودکان به آن سوء هاضمه گفته می شود.) تعدادی فعالیت وجود دارد که متخصصین کاردرمانی کودکان برای بهبود مهارت ها می توانند از آن استفاده کنند.

یک تمرین کاردرمانی کودکان در منزل برای توسعه مهارت های حرکتی خوب ممکن است برای کودکان این باشد که وسایل را با موچین بردارد. برای کمک به تسلط بر دست ، بچه ها ممکن است تمرین قیچی را با قیچی انجام دهند. ( اگر در این زمینه اطلاعات بیشتر نیاز دارید میتوانید مقاله توسعه مهارتهای استفاده از قیچی در کودکان را بخوانید )
برای تمرینات مهارت های حرکتی بزرگتر در کاردرمانی کودکان در منزل ، بچه ها ممکن است تمریناتی مانند جک های پریدن ، گرفتن توپ با اندازه های مختلف یا دوره های مانع را انجام دهند.

 

کاردرمانی کودکان همچنین می تواند کمک بزرگی برای کودکانی باشد که در پردازش حسی مشکل دارند. هنگامی که بچه ها برای پردازش اطلاعات حسی تلاش می کنند ، ممکن است نسبت به چیزهایی که می شنوند ، می بینند ، حس چشایی ، لمس یا بو کنند ، بیش از حد واکنش نشان دهند یا نسبت به آن واکنش نشان ندهند. این می تواند کودکان را به سمت بیش فعالی یا کم توجهی سوق دهد.

 

در این حالت ، ممکن است کاردرمانگر رژیم غذایی حسی را طراحی کند. این طرح یک سری فعالیت های بدنی و اقامتگاه هایی در کاردرمانی کودکان است که متناسب با توجه به نیازهای بچگانه به کودکان ارائه می شود. کاردرمانی کودکان همچنین ممکن است برای کمک به کودکانی که به دنبال یا جلوگیری از انواع خاصی از ورودی حسی هستند ، از کارهای سنگین استفاده کنند.

 

کاردرمانی کودکان همچنین میتواند در کمک به کودکان در رفع  چالش های دیگری مانند dyslexia یا  ، مسائل مربوط به پردازش بینایی ، مسائل مربوط به عملکرد اجرایی و مشکلات از این قبیل موثر باشد.

برخی از کودکان همچنین میتوانند از خدمات کاردرمانی در منزل نیز استفاده کنند و نیاز به مراجعه به مرکز کاردرمانی کودکان نباشد.


 

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.