کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • راهکار کاردرمانی در کاهش پرخاشگری کودکان مبتلا به اوتیسم
راهکار کاردرمانی در کاهش پرخاشگری کودکان مبتلا به اوتیسم

راهکار کاردرمانی در کاهش پرخاشگری کودکان مبتلا به اوتیسم

آسیب زدن به خود ، پرخاشگری نسبت به دیگران و فریاد زدن ، رفتارهای غیر معمولی است که با کودکان خردسال مبتلا به اختلال طیف اوتیسم همراه است. این اقدامات می تواند ناشی از عدم توجه کودک یا دسترسی به مواردی باشد که از آن لذت می برد و همچنین از ناراحتی داخلی یا عوامل استرس زا محیطی مانند سر و صدا یا جمعیت زیاد باشد.

 

اکنون ، یک محقق در دانشگاه میسوری یک روش برای کاردرمانی این کودکان را با هدف کاهش مشکلات رفتاری برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم تنظیم کرده است. به جای تکنیک های سنتی ، که نیاز به نظارت مداوم بر کودک دارد ، رویکرد جدید ، که بر بررسی های لحظه ای تأکید می کند ، انعطاف پذیری بیشتری را برای والدین و مراقبان کاردرمانی کودکان اوتیسم فراهم می کند.

کایل همیلتون ، یک تحلیلگر رفتاری در مرکز تامپسون برای کاردرمانی اوتیسم و ​​اختلالات توسعه عصبی میگوید : اگرچه روش های مداخله کاردرمانی کودکان موجود می توانند در محیط های کنترل شده مؤثر باشند ، اما اجرای والدین ، ​​معلمان و مراقبان مراقبتی در شرایط روزمره سخت تر خواهد بود.

 

در حال حاضر ، متخصصین کاردرمانی کودکان به والدین توصیه می کنند که فرزندان خود را برای مدت طولانی (حداکثر چند دقیقه) تماشا کنند و فقط درصورتی که رفتار کودک در کل زمان مناسب باشد ، به آنها پاداش می دهند. با این وجود ، ممکن است والدینی که در آشپزخانه شام ​​میخورد ، نتواند به طور همزمان کودکان را که در یک اتاق مجاور بازی می کنند ، برای مدت طولانی کنترل کند. با رویکرد جدید همیلتون ، والدین فقط چند ثانیه فرزندان خود را بررسی می کردند. اگر کودک در لحظه ای که والدین درحال نگاه کردن به کودک بودند رفتار مناسب داشت ، می توانست پاداش کوچکی به دست آورد.
با توجه به گسترده بودن طیف اوتیسم ، این یافته ها می تواند منجر به مطالعات اضافی شود که گزینه های کاردرمانی اوتیسم برای کاهش رفتارهای مختلف مشکل ساز مؤثر است. علاوه بر به حداقل رساندن صدمات ناشی از خود به خود کودک که می تواند به سلامت طولانی مدت کودکان آسیب برساند ، کاهش رفتارهای مشکل ساز می تواند به رفع ضربه اجتماعی بپردازد که بسیاری از بچه های مبتلا به اوتیسم با آن روبرو هستند.

 

با كاهش رفتارهای مشكل ، ما می توانیم به این كودكان كمك كنیم كه وقت بیشتری را در محیط های طبیعی بگذرانند ، خواه در فروشگاه های مواد غذایی ، استخر ، رستوران یا مدرسه باشد. ما می خواهیم که آنها از هر فرصتی برای زندگی عادی برخوردار باشند و در معرض دید بیشتر آنها با جهان طبیعی قرار بگیرند.

 

 

 


لینک منبع
 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.