کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • تاثیر کاردرمانی حسی در کودکان برای واکنش به اتفاقات اطرافشان
تاثیر کاردرمانی حسی در کودکان برای واکنش به اتفاقات اطرافشان

تاثیر کاردرمانی حسی در کودکان برای واکنش به اتفاقات اطرافشان

هدف استاد دانشگاه پوردو از طریق تحقیقات خود ، تلاش برای ایجاد نشانگرهای زیستی جدید برای آسانتر کردن تشخیص اختلالات مانند اوتیسم و ​​پیشرفت در زمینه کاردرمانی کودکان دارای اوتیسم بود.

درک چگونگی پیش بینی وقایع آینده مغز هنگام تعیین و درک اختلالات عصبی در کاردرمانی کودکان بسیار مهم است. همچنین یک کلید زنده ماندن و عملکرد طبیعی مغز است.

اگر چیزی خطرناک را ببینید ، مغز شما معمولاً آن را تشخیص می دهد و پیش بینی می کند که اتفاق بدی می تواند رخ دهد. چوبیکین میگوید : اگر این تجربه قبلی را دارید و می توانید این اطلاعات را پردازش کنید ، می توانید به موقع نسبت به آنها واکنش نشان دهید. وقتی مغز شما نتواند آن چیزها را به شما بگوید ، بسیار بزرگ و ترسناک است.

 

چوبیکین می گوید درک اینکه مغز چگونه تصمیم می گیرد در وهله اول به آن توجه کند ، در اختلالات مانند اوتیسم برای درک چگونگی نقش پیش بینی مهم است. برای اینکه مغز تصمیم بگیرد که چه چیز جدیدی است ، باید ابتدا یک محرک حسی را بشناسد. شناخت محرک آشنا منجر به تولید یک انتظار یا پیش بینی می شود. با این حال ، وقتی یک انتظار قبلی نقض می شود ، باعث تعجب می شود. این شگفتی ها خطاهای پیش بینی نامیده می شوند ، یعنی وقتی حواس با پیش بینی های مغز مطابقت ندارند.

 

چوبیکین میگوید : ما به طور مداوم اطلاعات حسی جدید دریافت می کنیم و آن را یاد می گیریم. اما برای کسی که دارای اختلالاتی مانند اوتیسم است ، کار چندان آسانی نیست. در کاردرمانی کودکان اوتیسم مشاهده میشود که مغز همیشه نمی تواند به طور دقیق آنچه را که در آینده نزدیک از حواس مانند دید ، لمس و شنوایی پیش بینی می کند ، پیش بینی کند.

به همین دلیل است که افراد مبتلا به اوتیسم اغلب " اضافه بار حسی " را تجربه می کنند ، یعنی زمانی که ورودی حسی بر پیش بینی غلبه می کند. اضافه بار حسی می تواند باعث استرس شود و تمرکز را دشوار می کند.
 

به عنوان مثال ، اگر یک چتر در گوشه ای از مطب گذاشته شده  و هر روز آن را می بینیم ، مغز ما می داند که در آنجا خواهد بود و جای تعجب نیست و ما به وجود آن عادت كرده ایم. اما برای بیمارانی كه مبتلا به اوتیسم هستند ، ممكن است برای پردازش آن مدتی طول بكشد. این مورد در کاردرمانی یکپارچگی حسی کودکان مطرح است. همچنین ممكن است آنها را در محیط های جدید با بسیاری از محركات حسی جدید عادت دهیم و این جزئیات است كه آنها را تحت الشعاع قرار دهید.



لینک منبع
 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.