کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار بیش فعالی

  • صفحه اصلی
  • تاثیر کاردرمانی ذهنی در کاهش اضطراب کودکان بیش فعال یا کم توجه
تاثیر کاردرمانی ذهنی در کاهش اضطراب کودکان بیش فعال یا کم توجه

تاثیر کاردرمانی ذهنی در کاهش اضطراب کودکان بیش فعال یا کم توجه

1. ارتباط اضطراب و بیش فعالی کودکان چیست؟ نقش کاردرمانی ذهنی در کاهش این اختلال چیست؟

2. نقش متخصص کاردرمانی در اضطراب کودکان بیش فعال و کم توجه چیست؟

 

 


ارتباط اضطراب و بیش فعالی کودکان چیست؟ نقش کاردرمانی ذهنی در کاهش این اختلال چیست؟

 
اختلالات اضطرابی مانند اختلال اضطراب عمومی (GAD) از رایج ترین اختلالات روانپزشکی است که تصور می شود تقریباً 19٪ از بزرگسالان در هر سال را تحت تأثیر قرار می دهد. این اختلال با احساس مداوم نگرانی، ترس و احساس بیش از حد روزمره مشخص می شود. ما در این مطلب نشان می دهیم که چطور در کاردرمانی ذهنی کودکان بیش فعال یک اختلال اضطراب را از اضطراب عمومی و یا نگرانی که ممکن است افراد تجربه می کنند، جدا می شود. این واقعیت است که افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی بیش از حد و غیرواقعی نسبت به وقایع روزمره مانند سلامت، خانواده و آینده نگران هستند. کنترل این اضطراب ها به طور معمول دشوار است، که می تواند توانایی کودک را در مدیریت زندگی روزمره خود تحت تأثیر قرار دهد و در کنار این، بسیاری از آنها ممکن است علائم جسمی و روانی دیگری را تجربه کنند. کاردرمانی با ارزیابی همه جانبه از علت ها و عوارض این اضطراب ها برنامه مناسب برای مداخله را فراهم می آورد. این برنامه ها می تواند شامل کاردرمانی جسمی، کاردرمانی ذهنی، کاردرمانی حسی و ... و یا حتی ترکیبی از این نوع مداخلات با توجه به شرایط کودک باشد. شایان ذکر است برنامه هایی که برای مداخله تنظیم می شود حتی به صورت کاردرمانی آنلاین و یا خدمات کاردرمانی در منزل قابل ارائه می باشد.
تصور می شود اختلالات اضطرابی تقریباً 32٪ از نوجوانان را در برخی از سنین 13 تا 18 سال تحت تأثیر قرار دهند. مانند بسیاری از اختلالات، اضطراب ممکن است در کنار اختلالات همراه آن مانند ADHD نیز تجربه شود. اما گاهاً در مراجعات کلینیک کاردرمانی در سعادت آباد دیده می شود که خانواده ها از علائم بیش فعالی در کودک یا نوجوان خود بی اطلاع هستند.
 
 
 
 

نقش متخصص کاردرمانی در اضطراب کودکان بیش فعال و کم توجه چیست؟

 
در کاردرمانی ذهنی کودکان بیش فعال یا کم توجه استدلال می شود که مبتلایان به اختلال بیش فعالی یا کم توجهی به دلیل اختلالات ناشی از آن ممکن است اختلالات اضطرابی را تجربه کنند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که این اضطراب اغلب در موارد ADHD تشخیص داده نشده و در نتیجه درمان نشده وجود دارد. کودکان مبتلا به اضطراب همراه اختلالات بیش فعالی یا کم توجهی که معمولاً در سنین پایین تر دچار اضطراب می شوند، علائم شدیدتری از اضطراب و سوء مصرف مواد را تجربه می کنند. (پیشنهاد می کنیم مقاله کاردرمانی کودکان برای تغذیه مستقل کودکان را مطالعه کنید)
 
 
 
 
 
 
 
مطالب زیر می تواند برای شما مفید باشد:
2. درمان اختلالات بیش فعالی در کلینیک کاردرمانی غرب تهران

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.