کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

تقویت مهارت های حرکتی

تقویت مهارت های حرکتی

آیا میدانید ۴ عامل وجود دارد که می‌تواند به میزان زیادی مهارت‌های حرکتی کودک شما را تقویت کند ؟

چهار پایه اساسی برای رشد حرکتی وجود دارد :

۱. ثبات  postural

۲. ادراک سطحی

۳. تابعیت دست

۴. هماهنگی دو جانبه

 

هر یک از این پایه‌ ها به چه معناست و چرا آن‌ها مهم هستند ؟

پایداری postural ، این توانایی حفظ تعادل و حفظ حالت عمودی بدن هنگام نشستن بدون نیاز به حمایت سایرین است . چنین ثباتی از ماهیچه‌های تنه و شانه حاصل می‌شود که به نوبه خود به تثبیت و کنترل ماهیچه‌های دست کمک می‌کنند و کارهایی مثل نوشتن را آسان می‌سازند . گرچه نبود این ثبات حرکتی ، ممکن است فشار شدیدی به  کودک در هنگام استفاده از لوازم آشپزخانه وارد کند و برای کنترل لوازم آشپزخانه ضعیف باشد.

درک متقابل ، این احساسی است که مربوط به حس لامسه است هنگامی که فرد نمی‌تواند تفاوت بین احساسات مختلف و بافت‌ها را تشخیص دهد ، مسایل با ادراک بصری باعث سردرگمی در مغز می‌شوند . گاهی اوقات شما این نتیجه را در کودک خود می‌بینید که وسایلی را از دستان خود رها می‌کند که بسیار چالش برانگیز است .

 

پایه های اساسی برای رشد حرکتی

 

هماهنگی ماهیچه‌ های دست و انگشت است . این مهارت بسیار مهم است !

هماهنگی دو جانبه ، این توانایی دستان شما برای کار و حرکت با یکدیگر است . عدم توانایی در عبور از midline می‌تواند باعث ایجاد مشکل در هنگام تلاش برای هماهنگ کردن تابع دست شما شود . زمانی که دستان ما به خوبی کار می‌کنند ، به مهارت‌های کنترل دقیق‌تر و نظام‌مند موتور از جمله دستکاری شی کوچک و خط خوانا توجه خواهید کرد .

اگر به نظر می‌رسد که فرزند شما با هر کدام از مهارت‌هایی که در بالا ذکر شد دچار مشکل است ، کاردرمانگران کلینیک آریان  میتوانند  به شما کمک کنند.

 

 لینک منبع

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.