کلینیک کاردرمانی آریان

اختلالات رفتاری

  • صفحه اصلی
  • تفاوت ساختار مغز در کودکان با اختلال رفتاری
تفاوت ساختار مغز در کودکان با اختلال رفتاری

تفاوت ساختار مغز در کودکان با اختلال رفتاری

با توجه به تحقیقاتی جدید که توسط دانشگاه بیرمنگام رهبری می‌شود ، اختلالات رفتاری در جوانان با رفتار خشن ضداجتماعی - که به عنوان اختلال رفتاری شناخته می‌شود - می‌تواند ناشی از تفاوت در ساختار مغز باشد که مناطق هیجانی مغز را به هم مرتبط میکنداین اختلال در حدود ۱ تا ۲۰ درصد کودکان و نوجوانان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و یکی از شایع‌ترین اختلالات در کودکان و بزرگسالان است .اختلالات رفتاری با انواع وسیعی از رفتارهای ضداجتماعی یا تهاجمی مثل خرابکاری ، استفاده از سلاح و آسیب رساندن به دیگران مشخص می‌شود . این بیماری اغلب با اختلالات دیگر مثل اختلال کم‌توجهی ـ بیش‌فعالی ، اضطراب ، یا افسردگی همراه است .دلایل دقیق اختلال رفتاری که به نظر میرسد اثر متقابل بین عوامل ژنتیکی و محیط است ،بطور دقیق اثبات نشده اند .

محققان تفاوت‌ها در ساختار مغز در بین کودکان مبتلا به اختلال رفتاری و یک گروه مقایسه‌ای از کودکان  بدون رفتار خشن اجتماعی مورد بررسی قرار دادند . این مطالعه شامل حدود ۳۰۰ کودک بین ۹ تا ۱۸ سال با تعداد مساوی پسران و دختران بود .

 

تفاوت ساختار مغز در کودکان با اختلال رفتاری

 

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های شناسایی‌شده توسط این تیم در بخشی از مغز به نام جسم پینه ای است ، که دو نیم‌کره مغز را به هم متصل می‌کند . نتایج MRI نشان می‌دهد که  اتصالات بین سمت چپ و راست مغز در جوانان با اختلال رفتاری در مقایسه با گروه مقایسه ، کمتر بودند . محققان دریافتند که پسران و دخترانی که اختلال رفتاری دارند ، اختلالات ساختاری مشابهی را در این مسیر در مغز نشان می‌دهند .

دکتر جک راجرز می‌گوید : " تفاوت‌هایی که ما در مغز جوانان با اختلال رفتاری می‌بینیم منحصر به فرد هستند ، زیرا آن‌ها در ساختار جسم پینه ی متفاوت هستند که شباهت بسیاری درساختار مغ زکودکان با اختلال طیف اوتیسم یا اختلال کم‌توجهی ـ بیش‌فعالی دارند . "

" استفان اضافه می‌کند : " ایجاد یک تشخیص برای کودکان مبتلا به اختلال روانی بسیار دشوار است زیرا این بیماری اغلب به عنوان یک اختلال واقعی تلقی نمی‌شود . افزایش آگاهی ما از شباهت و تفاوت‌های ساختاری مغز،ممکن است منجر به تشخیص دقیق‌تر در آینده شود و به ما کمک خواهد کرد تا مداخلاتی مانند کاردرمانی را آزمایش کنیم که بتوان به کودکان در یک دوره بحرانی  کمک کرد ."

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.