کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار بیش فعالی

  • صفحه اصلی
  • روش درمان TNS برای انواع اختلالات کودکان
روش درمان TNS برای انواع اختلالات کودکان

روش درمان TNS برای انواع اختلالات کودکان

در حال حاضر در کانادا و اروپا مقاومت در برابر دارو در بزرگسالان با افسردگی تایید شده‌است ، تحریک عصبی یا  trigeminal ( TNS ) به عنوان درمانی موثر و ایمن برای کودکان با اختلال کم‌توجهی ـ  بیش‌فعالی ، گزارش شده‌است .TNS   برای انتشار یک جریان درسطح پایین الکتریسیته ، که از باتری ۹ ولت تغذیه می‌کند ، از یک stimulator کوچک استفاده می‌کند . سیم‌های نازک به دستگاه متصل میشوند و در طول خواب یک چسب زخم روی پیشانی گذاشته می‌شود. تحریک ملایم  پوست برای کودک ، منجر به فعال‌سازی مناطق عمیق‌تر مغز که با تمرکز و توجه ارتباط داشت  شد . بچه‌ها هر روز به طور متوسط هفته‌ای هشت ساعت کار می‌کردند  .

دکتر جیمز McGough ، پروفسور روان‌پزشک کودک در موسسه علوم عصبی و رفتار بشر در دانشگاه کالیفرنیا ، لس‌آنجلس ، CA  USA، می‌گوید : " اختلال کم‌توجهی ـ بیش‌فعالی بر ۹.۵ درصد از کودکان و ۴.۴ درصد بزرگسالان تاثیر دارد " درمان فعلی ما برای اختلالات رفتاری عمدتا ً وابسته به دارو است . اگر چه تقاضای زیادی برای درمان‌های دارویی وجود دارد ، اما ما بدنبال مدارک علمی میگردیم  که از این پژوهش حمایت ‌کند  ."

 

 

روش درمان TNS برای انواع اختلالات

 

پژوهشگران ۶۲ کودک ۸ تا ۱۲ ساله را ثبت‌نام‌کرده و از آن‌ها برای دریافت TNS فعال یا ساختگی به مدت ۴ هفته در طول شب استفاده کردند. نتایج مطالعه نشان می‌دهد که TNS ممکن است در کاهش علایم اضطراب کودکان موثر باشد . 

دکتر McGough ، نویسنده اصلی این مطالعه ، اضافه کرد : من هیجان‌زده هستم که شاهد کاهش چشمگیر علائم اختلال کم‌توجهی ـ بیش‌فعالی ، و نیز بهبود ارتباطات در عملکرد مغز ، در نتیجه درمان TNS بودم. TNS  پتانسیل زیادی به عنوان  جایگزین دارودرمانی، برای مدیریت ADHD دارد .

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.