کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • چگونه یک متخصص کاردرمانی در چالش های خاص کودکان کمک میکند؟
چگونه یک متخصص کاردرمانی در چالش های خاص کودکان کمک میکند؟

چگونه یک متخصص کاردرمانی در چالش های خاص کودکان کمک میکند؟

 

کودکان دارای چالش های خاص اغلب به کاردرمانی احتیاج دارند. یکی از شرایطی که بر مهارت های حرکتی تأثیر می گذارد اختلال هماهنگی رشد است (که بعضاً به آن دیسپراکسیا گفته می شود.) فعالیت هایی وجود دارد که متخصصین کاردرمانی برای بهبود مهارت های کودکان از آن استفاده می کنند.

 

یک تمرین کاردرمانی برای مهارت های حرکتی ظریف ممکن است برای بچه ها باشد تا وسایل را با موچین انتخاب کنند آنها را بگیرند و در جای دیگری رها کنند. برای کمک به تسلط بر دست ، بچه ها ممکن است تمرین قیچی را با قیچی انجام دهند. برای ایجاد مهارت های حرکتی درشت ، کودکان ممکن است جک های پریدن ، گرفتن توپ با اندازه های مختلف یا دوره های عبور از مانع را در جلسات کاردرمانی انجام دهند.

 

یک متخصص کاردرمانی همچنین می تواند کمک بزرگی برای کودکانی باشد که در پردازش حسی مشکل دارند. هنگامی که کودکان برای پردازش اطلاعات حسی تلاش می کنند ، ممکن است نسبت به چیزهایی که می شنوند ، می بینند ، میچشند ، لمس یا بو می کنند ، بیش از حد واکنش نشان دهند یا نسبت به آن واکنش نشان ندهند. این می تواند بچه ها را به سمت اوتیسم و یا بیش فعالی سوق دهد.

 

در این حالت ، ممکن است کاردرمانگران رژیم غذایی حسی را طراحی کنند. این طرح یک سری فعالیت های بدنی و اقامتگاه هایی است که متناسب با توجه به نیازهای کودکانه به بچه ها ارائه می شود. متخصصین کاردرمانی همچنین ممکن است برای کمک به کودکانی که به دنبال یا جلوگیری از انواع خاصی از ورودی حسی هستند ، از روش های ویژه و فعالیت های سنگین تر استفاده کنند.

 

کاردرمانی کودکان همچنین به کودکان درگیر چالش های دیگری مانند dyslexia ، مسائل مربوط به پردازش بینایی ، مسائل مربوط به عملکرد اجرایی و dysgraphia  کمک می کند.

 

 

 

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.